Uzun Kuyruklu Anahtar Kelime

Uzun Kuyruklu Anahtar Kelime Nedir? Nasıl Bulunur?

Semantik SEO çalışmalarında kusursuz bir sayfa ve içerik yapısı oluşturma için uzun kuyruklu anahtar kelimelerin bulunması ve bu kelimelerin sayfa ile uyumluluğu çok önemlidir çünkü kullanıcının aranma niyetine ve taleplerine uygun bir sayfa oluşturmamızda bize fayda sağlayabilir.

Uzun Kuyruklu Anahtar Kelime Nedir?

Uzun kuyruklu anahtar kelime (Long tail keywords), kök anahtar kelimeyi içerisinde barındıran 3-4 farklı varyasyonlara sahip kullanıcıların sorguları ve arama niyetlerine göre değişiklik gösteren kelime öbeklerine uzun kuyruklu anahtar kelimeler denir.

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler genellikle düşük aranma hacmine ve düşük rekabete sahip olabilir. Bu kelimeler E-ticaret ürün sayfaları ve blog sayfalarında kullanıcıların ürün ile ilgili bilgi alma veya araştırma yaparken detaylı olarak sorguları kelimeler olarak karşımıza çıkıyor. Uzun kuyruklu anahtar kelimelerin sitenize dönüşüm ve trafik kazandırma olasılığı yüksektir özellikle SEO uzmanları tarafından sitenin otorite sahibi olması ve detaylı bilgi sunabilmesi açısından kategori içeriği, ürün içeriği ve blog içeriklerinde barındırılması önemlidir.

Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeler Nasıl Bulunur?

İçeriklerinizin arama motoruna uygun şekilde optimize edilmesinin ilk adımları arasında anahtar kelime araştırması gelir. Anahtar kelime araştırması oluşturulacak ürün, kategori veya blog içeriğinin nelerden bahsettiğini neyi hedeflediğini ve arayan kullanıcının hangi arama niyetine sahip olduğunu keşfedip buna uygun şekilde çalışma yapmamızı sağlar.

Anahtar kelime araştırması yaparken karşımıza çoğunlukla tek kelimeye sahip aranma hacmi ve rekabet düzeyi yüksek kelimeler çıkar bu kelimeler SEO açısından zor olduğundan daha hızlı bir şekilde trafik ve kullanıcı elde edebilmek için uzun kuyruklu kelimeler tercih edilir.

Google keywors planner, semrush ve ahrefs gibi popüler anahtar kelime araçları uzun kuyruklu kelimeleri bulmanızda size yardımcı olabilir bu kelimeleri keşfetme sürecinde aşağıda yer alan adımları inceleyip karar verebilirsiniz.

  1. Anahtar kelime aracına bir kelime öbeği yazalım örnek olarak “SEO” yazalım.
  2. Araç karşınıza aranma niyeti farklı ve spesifik sorgulardan oluşan “SEO Ajansı, SEO Uzmanı, SEO Danışmanı, SEO Stratejisi” gibi anahtar kelimeleri listeleyecektir.
  3. Karşınıza çıkan bu anahtar kelimeleri oluşturacağınız sayfa veya içeriğin konusun detaylandırmanızı sağlayabilir ek olarak bunları bir sorguya dönüştürebilir veya cümlelerinizde kullanabilirsiniz.
  4. Bu anahtar kelime araştırması sırasında semrush ve ahrefs gibi araçları kullanırken filtreleme seçeneklerini kullanarak kelime zorluğunu düşük rekabetli olarak filtrelerseniz daha kolay bulabilirsiniz.
  5. Herhangi bir araç kullanmadan uzun kuyruklu anahtar kelimeleri Google arama sekmesini kullanarak bulabilirsiniz aşağıdaki ekran görüntüsünü inceleyebilirsiniz.

Not: Reddit, Quora ve ekşisözlük gibi kullanıcıların sorular sorarak oluşturduğu formlar uzun kuyruklu kelimelerden trafik getirmektedir araştırma yaparken bu sitelerin konunuzla ilgili oluşturmuş olduğu sayfalara trafik getiren kelimelere ve sorgulara mutlaka dikkat edin.

Uzun Kuyruklu Anahtar Kelime Nasıl Bulunur?
Google Arama Sekmesini Kullanabilirsiniz.

Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeler Nasıl Kullanılır?

Dijital pazarlama çalışmasında SEO uzmanları marka için oluşacak veya geliştirilecek sayfalar için uzun kuyruklu kelimeleri eklemeye önem veriyor fakat bazen uzun kuyruklu kelimeler oluşturulan sayfa ile aranma niyeti açısından uyuşmazlıklara sahip olabilir burada SEO uzmanının çok dikkatli olması ve sayfanın kullanıcının talebini karşılayacak kelimelerden ve bilgilerden oluşacak şekilde düzenlenmesi gerekir.

Örnek olarak “Kilo Verme” konulu bir makale oluşturuyorsanız sayfanızın kullanıcıya bilgi vermeyi karşılayacak şekilde oluşturulmuş kelimelere sahip olması gerektiğini düşünebilirsiniz. Böyle oluşturulmuş bir sayfa içerisinde “hızlı kilo verme, kilo verme yöntemleri” gibi kelimeleri ekleyebilir veya başlıklar oluşturmanız olumludur. Fakat “kilo verme” kelimesini aratan kullanıcılara sunacağınız sayfadaki içerikte “Ameliyat ile kilo verme, tüp mide ameliyatı ile kilo verme” gibi daha farklı konuları ilgilendiren kelimeleri veya başlıkları kullanmak yerine bunlar için ayrı bir içerik oluşturabilirsiniz. Oluşturmuş olacağınız bu içerikler kilo verme konusuyla ilgili otorite olmanızı sağlar ayriyeten bu konuları iç linklerle birlikte birbirine bağlamanız kullanıcının bu konular arasında geçiş yapmasını kolaylaştırır.

Uzun kuyruklu kelimelerin içeriklerde kullanımında topic clusters tekniği sık olarak kullanılıyor fakat Google SGE ile oluşturacağı sayfalarda daha kısa ve hızlı bilgi almanın ön plana çıktığı bir arama sonuç sayfasını tüm dillerdeki arama sonuç sayfalarında sunmaya hazırlanıyor çok uzun içerik yapıları oluşturup ana konudan uzaklaşmak yerine yan konulara sahip içerikler oluşturup kullanıcının sayfanızda kalmasını ve diğer sayfalarınızı ziyaret etmesini sağlayabilirsiniz.

Neden Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeleri Kullanmalısınız?

SEO uzmanları ürün sayfalarında uzun kuyruklu kelimelerin ve başlıkların bulunmasına dikkat eder çünkü bu kelimeler yeni kullanıcı kazanma ve dönüşüm elde etme konusunda faydalıdır bu kelimeleri kullanmanız için bazı nedenleri aşağıda inceleyebilirsiniz.

  • Kullanıcılar arama yaparken %60-70 oranında uzun kuyruklu sorgular aratıyor.
  • Mobil cihazlarda sıklıkla kullanılan sesli aramalar çoğunlukla uzun kuyruklu anahtar kelimelerden oluşuyor.
  • Google tarafından geliştirilen SGE odaklı arama sonuç sayfasında uzun kuyruklu sorgulara daha fazla yer veriliyor.
  • Kullanıcıların spesifik olarak arama yaptığı sorgularda karşılarına çıkmanız marka bilinirliği ve kullanıcıyı sitenize çekmede faydalı olabilir.
  • Bazı uzun kuyruklu anahtar kelimelerin aranma hacmi yüksek fakat düşük rekabete sahip olabilir böyle kelimelerde sıralama almak trafik ve müşteri kazanmanızı kolaylaştırabilir.
  • Uzun kuyruklu anahtar kelimeler kullanıcıların kök anahtar kelimeyi aratırken hangi arama niyetine odaklandığını görmenizi sağlayabilir.
  • E-ticaret sitelerinde, kullanıcıların %70-80’i genellikle uzun kuyruklu anahtar kelimeler aracılığıyla arama yaparlar.
  • Uzun kuyruklu özelliğe sahip kelimelerde daha hızlı indeksleme ve sıralama almak kolaydır.

İlginizi Çekebilecek Diğer SEO İçerikleri

error:İçerik Korunmaktadır.