SEO Title Nedir? Nasıl Kullanılır?

SEO Title Nedir? Nasıl Yazılır?

Title Nedir?

Title, sitelerin arama sonuçlarında başlık ile gözükebilmesi için html etiketinin <head> etiketleri bölümüne <title> …. </title> etiketi eklenmesi ile sayfa başlığı oluşur.

Google arama sonuçlarında listelenen sitelerin title yani sayfa başlıklarına sahip olması arama sonuçlarında ilk sayfaya çıkmaya ve kullanıcıların tıklamasına yardımcı olabilir bu yüzden bir sitenin title etiketine sahip olması SEO ve kullanıcının bilgi edinme deneyimine katkısı vardır.

<title> SEO Nasıl Yapılır? </title>

SEO Uyumlu Title Nasıl Yazılır?

Kullanıcı bir anahtar kelime aradığında arama motoru sonuç sayfası yani serp sitelerin sayfalarının title ve descriptionlarını göstererek listeler bu title ve description yapılarının SEO uyumlu olması arama sonuçlarında sıralanmayı etkileyebilir bu yüzden SEO uyumlu title yazımına dikkat etmek gerekir.

SEO uyumlu title yazımı sırasında dikkat etmeniz gerekenler

  • Title karakter uzunluğu 55-60 karaktere kadar olmasına dikkat edin.
  • Title yapısı içerisinde 1-2 anahtar kelime kullanabilirsiniz.
  • Title yapınızın kullanıcı arama niyeti ile uyumlu olmasını sağlayın.
  • Title uzunluğunun 35 karakterden kısa olmamasına dikkat edin.
  • Title içerisinde uzun kuyruklu veya alternatif anahtar kelime kullanabilirsiniz.
  • Title içerisinde dikkat çekici olabilecek “En İyi, En Ucuz, En Uygun, Rehber, Kılavuz, Yıl” gibi ilgi çekici kelimeler ekleyebilirsiniz.
  • Title sonuna eğer yer kalırsa markanızın adını ekleyebilirsiniz.
  • Title yapınızın Türkçe yazım kurallarına uygun olmasına dikkat edin.
  • Title yazımı sırasında 55-60 karaktere dikkat ederken pixel oranına dikkat edin.
  • Title yapısı içerisinde ürün, hizmet veya konu ayırımı yaparken (-), (|) gibi işaretler ekleyebilirsiniz.
  • E-ticaret sitesi için title oluşturuyorsanız “Fiyatları, Özellikleri” gibi önemli kelimeleri ekleyebilirsiniz.
  • Rehber niteliğinde yazacağınız güncel içerikler için “2024” yazarak güncel olduğunu niteleyebilirsiniz.
  • Html etiketinde tek bir <title> etiketi olması gerekir.
  • <title> etiketinin <head> … <head> bölümleri arasında olması gerekir.

SEO uyumlu title yapısı oluştururken inceleyebileceğiniz bazı örnekler

“Erkek Ayakkabı” anahtar kelimesini kullanarak bir arama yaptığımızda karşımıza 3 farklı title yapısı çıkıyor bu yapılardan trendyol markasının ilk sırada yer aldığını görüyoruz peki neden?

Trendyol title başlığını kullanıcı arama niyetine uygun olarak tasarlamış bunun için kullanıcıların ayakkabı ararken ilgileneceği üç şeye odaklanmıştır model, fiyat ve markalar bunları title yapısına ekleyerek hem kullanıcılar için uygun bir sayfa olduğunu göstermiş ayrıca arama sonuçlarında ilk sayfaya yerleşmiştir.

E-ticaret sektörü için title yapılarının arama niyeti ile eşleşmesi oldukça önemlidir bu konuda trendyol markasının kullanıcıları iyi izlediğini ve onların sayfalarında neleri aratacağını bildiği için title yapısını iyi optimize ettiğini görüyoruz peki sadece bu title yapısı yeterli mi elbette hayır dönemlere göre title yapısında güncellemelere gidilebilir.

blank

Örnekleri arttırmak ve farklı yapıları inceleyebilmek için bir kullanıcının “Saç Ekimi” anahtar kelimesini arattığını ele alalım ve arama sonuçlarında sıralanan sitelerin title yani sayfa başlıklarını inceleyelim.

İlk sayfada yer alan “estehica” markasının kullanıcıların arama niyetinin araştırma ve fiyat bilgisi alma olduğunu bildiğinden sayfa başlığına “Nasıl Yapılır” ve “2024 Fiyatları” kelimeleri eklediğini görüyoruz bu sayfayı ziyaret eden bir kullanıcı saç ekimi süreci ve güncel fiyatları hakkında bilgi alabileceğinden ilk sayfada yer aldığını gözlemliyoruz.

Ayrıca rakip başlıkları incelediğimizde 2. sırada yer alan sitenin title karakter sınırını çok geçmesinden dolayı sayfanın amacının ne olduğunu anlatamadığını gözlemliyoruz 3. sırada yer alan sayfa ise tamamen bilgi amaçlı bir makale olduğunu title ile gösteriyor fakat ilk sırada yer alan başlık bilgi ve hizmet alma odaklı bir sayfa oluşturduğu hakkında bilgi veriyor.

blank

SEO Title Neden Önemlidir?

SEO uzmanları siteleri arama motoru optimizasyonu çalışmasına uygun olarak tasarlarken sayfa başlıklarına yani title etiketlerine dikkat ederler bu etiketler Google arama motorlarına sayfa hakkında ve konusu hakkında bilgi verir bu yüzden her sayfada bulunması ve doğru çalışması önemlidir bunun dışında diğer önemli faydaları da bulunur.

  • Sayfaların görünürlüğünü arttırır.
  • Google ve diğer arama botları sayfa hakkında bilgi edinebilir.
  • Kullanıcıların tıklama oranını arttırır.
  • Anahtar kelime kazanılmasını sağlar.
  • Marka bilinirliğini arttırır.

İlginizi Çekebilecek Diğer SEO İçerikleri

error:İçerik Korunmaktadır.