Arama motorlarının sitelerin sayfaları ve içerikleri hakkında bilgi edinebilmesi için heading etiketi oldukça önemlidir Moz’un 2023 araştırmasına göre, en iyi 10 sırada yer alan web sayfalarının %92’si H1 etiketi kullanıyor bu yüzden SEO çalışmaları için doğru heading yapısı kullanımı oldukça önemlidir bu içeriğimde heading etiketi kullanımı ve faydaları hakkında bilgiler edinebilirsiniz.
Heading Etiketi Nedir?
Heading etiketi, arama motoru botlarına sayfa konusu hakkında bilgi vermek için hiyerarşik bir yapıda kullanılan html etiketidir.
Heading etiketleri SEO çalışmalarında sayfanın konusunu ve alt başlıklarını arama motoruna anlatabilmek için kullanılır bu yüzden SEO uzmanları bir sayfanın heading etiketini optimize ederken kurallara dikkat etmesi gerekir
Heading etiketleri H1 den H6 ya kadar kullanılabilir bu etiketler konunun önem derecesine uygun olarak sıralı bir şekilde kullanılması konunun işleyişini ve önemli kısımları hakkında Google arama botlarına gösterir. Ayrıca heading etiketleri bir içeriğin okunabilirliğini de arttırır konu başlıklarına bölünmüş içerikler her zaman daha kolay okunabilir.

Heading Etiketleri Ne İşe Yarar?
Heading etiketi kullanımının siteye SEO ve kullanıcı deneyimi açısından pek çok faydası bulunur bu faydalar şirketler tarafından yapılan araştırmalarda elde edilen verilerle destekleniyor örneğin: Moz’un 2023 araştırmasına göre, en iyi 10 sırada yer alan web sayfalarının %87’si H1 ve H2 etiketi kullanıyor.
- Heading etiketi okunabilirliği arttırır.
- Anahtar kelimelere yer vermeyi sağlar.
- Uzun kuyruklu sorguları heading olarak kullanabilirsiniz.
- Arama sonuçlarında ilk sayfada sıralamayı sağlar.
- Heading etiketleri, metnin farklı bölümlerini ve alt başlıklarını belirleyerek içeriğin daha kolay taranmasını ve anlaşılmasını sağlar.
- Okuyucular, sayfayı tarayarak ana fikirleri ve alt konuları hızlıca kavrayabilir.
- Uzun ve karmaşık metinlerin daha düzenli ve okunabilir hale gelmesine yardımcı olur.
- Farklı font boyutları ve stilleri kullanılarak görsel hiyerarşi oluşturulabilir.

Heading Etiketleri Nasıl Kullanılır?
Google arama botlarının sitedeki bilgiler ile ilgili daha iyi sinyaller elde ederek arama sonuçlarında yüksek pozisyonlara ulaşabilmeniz için heading etiketi ve sayfa başlıklarının kullanımına dikkat etmeniz gerekiyor yanlış bir heading etiketi kullanımı SEO çalışmanızı olumsuz etkileyebilir bu konuda HTML kod bilgisi ve içerik yazarlığı bilgisine biraz ihtiyacınız olabilir aşağıda yer alan tavsiyeler inceleyebilirsiniz.
H1 Etiketi
H1 etiketi, sayfanın ana başlığı anlamına gelir içerikte 1 adet h1 başlığı bulundurmanız gerekiyor ve anlatacağınız ana konunun hedef anahtar kelimesini h1 başlığı içerisinde mutlaka kullanmaya çalışın.
- Bir sayfadaki en önemli metin parçasını belirtmek için kullanılır.
- Sayfa başlığı için idealdir.
- Anahtar kelimelere yer vermek için önemlidir.
- Arama motoru sıralamalarında (SEO) büyük rol oynar.
- Yoast’un 2021 araştırmasına göre, en uzun H1 etiketleri 60 karakterden kısa, en kısa H1 etiketleri ise 5 karakterden uzun.
- Title ile aynı H1 etiketi kullanmamaya dikkat edin.
- Heading H1 Etiketi sadece başlık olarak kullanılmalı metin olarak kullanılmamalıdır.
<h1> Sayfanın Ana Başlığı</h1>
H2 Etiketi
H1 etiketinden sonra alt başlıkların sıralı olarak ilerlemesi için H2 etiketi eklenmesi gerekiyor içeriğinizin Nedir? Nasıl Yapılır? Ne İşe Yarar? gibi gibi ana konuyu ilgilendiren alt başlıklarını H2 etiketinin içerisinde kullanabilirsiniz.
- H1 etiketinin alt başlıklarını belirtmek için kullanılır.
- Anahtar kelimelere yer vermek için kullanılabilir.
- Sayfanın okunabilirliğini ve taranabilirliğini artırır.
- H2 etiketini 4-5 kere kullanabilirsiniz.
- Uzun kuyruklu anahtar kelime ve sorguları H2 olarak değerlendirebilirsiniz.
- Yoast’un 2021 araştırmasına göre, en uzun H2 etiketleri 50 karakterden kısa, en kısa H2 etiketleri ise 3 karakterden uzun.
<h2> Alt Başlıklar</h2>
H3 Etiketi
H2 etiketinde içeriğin alt başlıkları ile ilgili detaylı bir konuya girmeniz gerektiğinde H3 etiketini kullanmanız tavsiye edilir örneğin H2 olarak belirlediğiniz bir başlığın konusu uzadığında onu alt başlıklara yani H3 olarak bölmek içeriğinizin okunabilirliğini ve bu başlığın da içerdiği diğer konuları gösterebilirsiniz.
- H2 etiketinin alt başlıklarını belirtmek için kullanılır.
- H2 etiketinden daha az önemli, fakat hala önemli bir etikettir.
- Anahtar kelimelere yer vermek için kullanılabilir.
- Moz’un 2023 araştırmasına göre, en iyi 10 sırada yer alan web sayfalarının %78’si H3 etiketi kullanıyor.
- Yoast’un 2021 araştırmasına göre, en uzun H3 etiketleri 40 karakterden kısa, en kısa H3 etiketleri ise 2 karakterden uzun.
<h2> Detaylı Alt Başlıklar</h2>
H4, H5 ve H6 Etiketi
H4, H5 ve H6 etiketleri çoğunlukla çok uzun ve sıkça sorulan sorular gibi içeriklerin bölümlerinde kullanılması tavsiye edilir içeriğinizin ana konudan çok uzaklaştığı onunla ilgili sıkça sorulan sorular veya ilgili olabilecek soruları bu başlıklar altında kullanabilirsiniz. Ayrıca içeriğiniz ile ilgili kendi düşünceleriniz veya konudan bağımsız başka bir başlık hakkında bir bilgi vermeniz gerektiğinde bu başlıkları kullanabilirsiniz.
<h4> Önemi düşük başlıklar veya SSS </h4>
<h5> Önemi düşük başlıklar veya SSS </h5>
<h6> Sıkça Sorulan Sorular </h6>
Heading Etiketi Kullanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Heading etiketi kullanımı biraz teknik SEO ve biraz içerik yazarlığı bilgisi gerektirebilir bu bilgiler olmadan sayfa başlıklarını düzenlerken zorlanabilir hatalar yapabilirsiniz böyle hatalarla karşılaşmamak için mutlaka SEO uzmanlarından yardım alabilir veya aşağıda yer alan önemli tavsiyeleri inceleyebilirsiniz.
- Html kodu içerisinde <> – </> açma ve kapama işaretlerinin doğru olduğuna mutlaka dikkat edin.
- Html kodu içerisinde heading etiketlerinin sırayla dizildiğini mutlaka kontrol edin.
- H1 etiketinizin diğer etiketlerle aynı olmamasına dikkat edin.
- Heading başlığınızda birden fazla anahtar kelime kullanmamaya dikkat edin.
- H2 ve H3 gibi başlıklarda birden fazla sorgu kelimeleri kullanmayın.
- Bilgileriniz uzadıkça alt başlıklara ayırarak okunabilirliği artırın.
- H1 etiketini 60 karakterden kısa, alt başlık etiketlerini ise 50 karakterden kısa tutmaya çalışın.
- H1 etiketinde ve alt başlık etiketlerinde ana anahtar kelimelerinizi doğal bir şekilde kullanın.
- H1 etiketini büyük ve kalın font ile yazın, alt başlık etiketlerinde ise font boyutunu ve stilini kademeli olarak azaltın.
- Heading etiketleri, ekran okuyucular kullanan engelli kullanıcılar için de önemlidir. Metin-konuşma özelliği için heading etiketlerini doğru şekilde optimize edin.
- Html kodu içerisinde <h1> .. </h1> kodunun içerisinde yazdığınız başlığın bulunduğundan emin olun.
- H1 başlığınızı içeriklerinizdeki resimlere alt text olarak eklemeyin.
- Arama motorlarının heading etiketlerini görüp görmediğini Javascript ve html karşılaştırması yaparak kontrol edin.
İlginizi Çekebilecek Diğer SEO İçerikleri
- Site İçi SEO Nasıl Yapılır?
- Site Dışı SEO Nasıl Yapılır?
- İndeksleme Nedir?
- SEO Teknikleri
- Semantik SEO Nedir?