Google, arama motorunu geliştirmek ve kullanıcılara daha iyi bilgi sunabilecek sitelerin ilk sayfaya çıkabilmesi için algoritma güncellemeleri yapıyor bu algoritma güncellemeleri sonrasında organik trafik ve pozisyon kaybına uğramak istemeyen siteler için pek çok farklı SEO tekniklerini uygulaması sitenin algoritma güncellemelerine karşı korunmasını sağlayabilir.
SEO Stratejisi Oluşturun
Markanızın organik trafiğini ve pozisyonunu geliştirebilmek için SEO çalışmasına ihtiyacınız var fakat bunun için SEO çalışmasının belirli bir plan ve strateji doğrultusunda ilerlemesi gerekiyor ajans veya bireysel SEO danışmanı ile çalışıyorsanız mutlaka SEO stratejisi hakkında bilgi sahibi olmalı ve bu plan doğrultusunda ilerlemelisiniz.
SEO stratejisi oluştururken bu planın sonuçlarında markanızın kazanacağı organik trafik, pozisyon, görünürlük, tıklama oranı ve anahtar kelimeler hakkında ileriye yönelik tahmin raporları hazırlamak ve olası olumlu ve olumsuzlukları önceden görmelisiniz ayrıca backlink gibi yatırım yapacağınız önemli alanlar için önceden bütçe ayırmalı ve backlink alımlarını da planlamlısınız.
SEO Uyumlu İçerik ve Güncelleme
Web sitelerin Google arama sonuçlarında ilk sayfaya çıkabilmesi ve anahtar kelime kazanabilmesi için SEO uyumlu içeriklere ihtiyaçları vardır. SEO uyumlu içerikler ilk yayınlandıkları süre boyunca ilk 3-4 aylık zaman içerisinde yeni anahtar kelime kazanabilir ve anahtar kelime pozisyonlarını geliştirebilirler fakat içeriğin kaliteli olmadığı veya Google algoritma güncellemeleri sonrasında içeriklerin pozisyon ve trafik kaybetmesi her zaman karşılaşılan bir durumdur.
İçeriklerinizi yayınladıktan 3 veya 6 ay sonra yeni veriler veya yeni cümlelerle birlikte güncellemek içeriğinizin güncelliğini korumayı sağlar buna ek olarak içeriğinize kullanıcıların zaman içerisinde yeni sorgularını eklemek içeriğinizin çok daha kapsamlı ve her sorguya cevap verebilen otoriter bir içerik haline gelmesini sağlayabilirsiniz.
Güncellenmiş içerik her zaman Google arama sonuçlarında daha sık pozisyon kazanabilir bunu düzenli olarak yapmanız halinde içerikleriniz bir rehber niteliğine kavuşabilir ayrıca içerikleriniz backlink kazanma olasılığı da artacaktır.
Anahtar Kelime Araştırması
SEO uyumlu içerikler içerisinde anahtar kelimelerin bulunması sayfanın hangi konuyu anlattığı ve hangi anahtar kelimeyi hedeflediği ile yakından ilişkilidir bunu doğru bir şekilde sağlayabilmek için kapsamlı bir anahtar kelime araştırması gerekiyor.
Sayfanıza daha fazla trafik getirebilmek için sayfanızın hedeflediği anahtar kelimenin alternatif, semantik ve uzun kuyruklu versiyonlarını keşfetmeniz gerekiyor bu anahtar kelimeleri spam olmayacak şekilde içeriğinize eklemek içeriğinizin güncellenmesine ve yeni anahtar kelimeler kazanmasını sağlayabilir.
Anahtar kelime araştırmasını sadece içeriğe kelime eklemek olarak düşünmemelisiniz bulduğunuz kelimelerin arama niyeti sayfanız ile uyuşmuyor ayrı bir konu gerektiriyorsa bu kelimeler içinde yeni sayfa ve içerikler oluşturarak trafik ve yeni pozisyonlar elde edebilirsiniz.
Google Benim İşletmem Optimizasyonu
Markaların Google arama sonuçlarında daha fazla rekabet edebilmesi için Google algoritmalarının onlar hakkında daha fazla bilgiye sahip olması gerekiyor bunun için markanın Google benim işletmem hesabına sahip olması mutlaka gereklidir. Google benim işletmem hesabı kullanıcılar ve google botların marka hakkında daha fazla bilgi edindiği ve kullanıcıların marka hakkındaki deneyimleri hakkında veri elde edebildikleri arama sonuçlarındaki önemli bir varlık alanıdır.
Google benim işletmem hesabınıza işletmeniz ile ilgili bilgilerin hepsini doğru bir şekilde yüklemenizi öneririm bu bilgilerin iletişim, adres, hizmet ve hakkımda bilgilerinin sitedeki ile uyumlu olmasını sağlayın ayrıca markanızın dış ve iç görüntüsü daha önce yaptığı hizmetler ile ilgili görselleri mutlaka ekleyin. Alışveriş veya hizmet almış kullanıcıların markanız hakkında yorum ve puan vermesini sağlayın ne kadar fazla olumlu puanlamalara sahip olursanız Google markanızın bulunduğu sektörde sizin otoritenizi daha iyi algılayabilir.
Mobil Uyumluluk
Kullanıcı deneyimi ve Google arama sonuçlarındaki pozisyonunuzu en kolay geliştirebilmenin yolu mobil uyumlu bir siteye sahip olmaktan geçiyor. Mobil uyumluluk önemli SEO teknikleri arasında yer almasının yanında Google algoritmaları ve kullanıcıları tarafından önemlidir. Google arama sonuçlarında rekabet edebilmek için sitenizin kullanıcılar için özelleştirilmiş bir mobil uyumluluğa sahip olması Google arama sonuçlarında ilk sayfaya yerleşmenizi daha da kolaylaştıracaktır.
Sosyal Medya
Sosyal medya marka bilinirliğini geliştiren ve Google arama motoru botlarının site hakkında daha fazla bilgi edinmesini sağlayan en önemli SEO teknikleri arasında yer alır. Markanızın sadece Google arama sonuçlarından trafik elde etmesi marka bilinirliği kazanmanızı zorlaştırabilir hem marka bilinirliği kazanmak hem de sitenizin farklı platformlardan ziyaret edilmesini sağlayabilmek için sosyal medya çalışması yapmalısınız.
X, facebook, instagram, pinterest ve reddit gibi herkes tarafından kullanılan önemli sosyal medya platformlarında markanız için kuracağınız hesaplar ve burada markanız hakkında vereceğiniz bilgileri ve ürünleri paylaşmanız Google arama motorunun bu sayfalardan da sizin hakkınızda bilgi edinmesini ve sizi bir varlık olarak tanımasını sağlayabilir. Google arama motoru pek çok farklı kaynaktan sizin hakkınız da bilgi alması zaman içerisinde bu kanalların doğal bir backlink oluşumuna neden olacağından Google arama sonuçlarındaki pozisyonunuzun artmasını sağlayabilirsiniz.
Backlink
Sitenizin Google arama sonuçlarındaki pozisyonalrını ve yeni pozisyonalr kazanabilmesini geliştirebilmek için backlink çalışması yapabilirsiz fakat doğru backlink çalışması sadece sitenizi organik trafik ve pozisyon kazandırmakla kalmaz ayrıca marka bilinirliği elde etmenizi sağlar. SEO teknikleri arasında en sık kullanılan backlink tekniğini yaparken markanız ile alakalı sitelerden link alımı yapmayı sağlayın ayrıca bu linklerin dofollow olmasını ve sitenize kullanıcılar kazandıracak olmasına dikkat edin.
Site Hızınızı Geliştirin
Site hızı kullanıcıların sayfadaki gezinme deneyimini ve Google botlarının siteyi taramasını etkileyen önemli bir faktörüdür. Siteyi taramaya gelen ve ziyarete gelen kullanıcılar ne kadar hızlı bir sayfa gezinmesi deneyimini elde ederse sitede daha fazla gezinebilir ve daha sonra tekrar ziyaret edebilir bu durum Google botları içinde böyledir.
Sitenizin hızlı olabilmesi ve Google algoritmalarının sıralama faktörlerini etkileyebilmek için Core Web Vitals metriklerine dikkat etmeniz gerekiyor bu metrikler direkt olarak kullanıcının sitedeki davranışlarını olumlu olarak etkileyecek ve kullanıcı deneyimini artırmak için tasarlanmış metriklerdir. Bu metrikleri doğru bir şekilde siteniz için optimize ederseniz Google arama sonuçların da sıralamanızın arttığını gözlemleyebilirsiniz.
Kullanıcı Deneyimini Geliştirin
Sitenizi izyaret eden kullanıcıların markanıza güvenebilmesi ve siteniz da daha fazla zaman geçirebilmesi için sitenizin kullanıcı deneyimine uygun olarak tasarlanması gerekiyor. Sitenizin kullanıcı deneyimine uygun olarak tasarlanması için mutlaka bir tasarımcı ile çalışmanzı gerekiyor fakat kullanıcı deneyimi sadece sitenin tasarımı için değil içerik tarafı içinde oldukça önemlidir.
içerik tarafında kullanıcı deneyimini artırabilmek için içeriklerinizi okumaya gelen kullanıcılar hakkında bilgi edinmeniz gerekiyor bunun için micorsoft tarafından geliştirilmiş Clarity aracını kullanabilirsiniz. Bu araç sayesinde sitenizi ziyaret eden kullanıcıların sayfalarınızdaki bilgilerin ne kadar okuduğu, nelere tıkladığı, hangi sayfalarda sorun yaşadığını, site hızından ne kadar olumsuz etkilendiği hakkında pek çok bilgiyi ücretsiz bir şekilde elde edebilirsiniz.
Tarama Bütçesini Optimize Edin
Tarama bütçesi e-ticaret ve çok fazla sayfaya sahip siteler için en önemli optimizasyon konuları arasında yer alıyor tarama bütçesi optimizasyonu SEO teknikleri arasında sitenin kolay indekslenmesini sağlarken sıralama kazanmasını da sağlayabilir bunun en önemli neden tarama bütçesi optimize edilmesi halinde Google arama botlarının siteyi daha kolay tarayabilmesi ve yeni sayfaları indeksleyerek yeni anahtar kelime ve pozisyon artışlarını sağlayabilir.
Tarama bütçesini optimize edebilmek için hatalı, taranmaması gereken veya yavaş olan sayfalarınızı optimize etmelisiniz ayrıca Google arama motoru botlarının sitenizde hangi sayfaları indeksleyeceğini daha iyi sağlayabilmek için site haritası ve robots.txt dosyanızı iyi optimize etmeniz gerekiyor.
Semantik SEO Tekniği
SEO teknikleri arasında en sık kullanılan ve önerilen semantik SEO tekniği sitenizin görünürlük, pozisyon ve anahtar kelime kazanım oranlarını hızlı bir şekilde artırabilir. Tek bir anahtar kelime yerine pek çok farklı anahtar kelime kazanmayı ve markanın Google arama botları tarafından tanınmasını sağlayan bu teknik sitenin Google arama sonuçlarında uzun süre kalmasını sağlayabilir.
Barnacle SEO Tekniği
Barnacle SEO tekniği ufak sitelerin en çok kullandığı SEO teknikleri arasında yer alıyor bu SEO tekniği ufak sitelerin kendilerinden daha büyük sitelerden faydalanarak organik trafik ve anahtar kelime kazanmasını içeriyor. Bu çok eski bir teknik olmasına rağmen günümüzde halen kullanılıyor bu teknikte kendinizden daha büyük bir sitede oluşturduğunuz içerik veya profil sayesinde sitenize link çıkarak buradan kullanıcıların sitenizi keşfetmesini veya backlink alımını sağlayabilirsiniz.
İlginizi Çekebilecek Diğer SEO İçerikleri
- Yandex SEO Çalışması Nasıl Yapılır?