Barnacle SEO Nedir? Nasıl Yapılır?

Barnacle SEO Nedir? Nasıl Yapılır?

Barnacle SEO Nedir?

Barnacle SEO stratejisi, balinaların üzerinde yapışık halde yaşayan midyelere benzetilerek küçük sitelerin büyük sitelerle rekabet edebilmesi için büyük sitelerle reklam ve iş birliği yapması veya bu sitelerde oluşturacağı profillerden kazanacağı marka bilinirlikleri ile web sitesine kullanıcı kazandırması olarak adlandırabiliriz.

Barnacle SEO stratejisi ile ilgili yöntemler SEO uzmanlarının uyguladığı stratejiler göre farklılıklar gösterebilir herhangi bir sınırlama mantığı olmayan bu teknik rakibinizin marka bilinirliği ve domain otoritesi olarak sizden çok büyük olması durumunda rekabetin düşük olduğu kelimeleri kazanmak ve domain otoritesi yüksek olan sitelerle iş birliği yaparak onlardan kazanım elde ederek sitenizin büyümesini sağlamak için yapılan SEO çalışmasıdır.

Barnacle SEO stratejisi ilk olarak 2008 yılında will scott tarafından şu şekilde tanımlanmıştır “Kendinden daha büyük bir site üzerinden trafik ve dönüşüm elde ederek müşterileri bir akıntıya sokar gibi kendi sitelerine çekmek”

Barnacle SEO stratejisi 2008 yılında SEO sektöründe yeni bir strateji olarak çıktığında çok fazla kişi tarafından bilinmiyordu fakat 2014 yılına gelindiğinde bu strateji SEO sektöründeki rekabetin artışıyla birlikte daha fazla tercih edilen popüler bir yöntem haline gelmeye başladı.

Barnacle SEO Stratejisi Nasıl Uygulanır?

Barnacle SEO stratejisi küçük işletmeler için daha uygundur çünkü bu işletmeler SEO rekabetine yeni girdiğinde domain otoritesinin düşük olması ve internet üzerinde marka bilinirliği geliştirmek için hızlı adımlar atma istemesinden dolayı kendi sektörlerindeki büyük siteler üzerinden pazarlama çalışmaları ile birlikte marka bilinirliği elde etmeye çalışırlar.

Yukarıda bahsettiğimiz bu çalışmalar ilk olarak bakıldığında direkt olarak SEO ya faydası yokmuş gibi gözükebilir fakat marka bilinirliği zaman içeisinde siteye ziyaret çekebilir buna ek olarak farklı sitelerle yapılacak olan reklam ve içerik pazarlaması reklamları siteye backlink kazandıracak veya o sitelerden kendi sitenize ziyaretçi gelmesini sağlayabilir.

Eğer sitenizin SEO çalışmasında rekabet edeceği rakipler çok güçlü ve sitenizin otoritesi düşük ise aşağıda yer alan maddeleri inceleyin birlikte çalıştığınız SEO uzmanı ve SEO ajansı ile bu maddelerle ilgili bir çalışma planı stratejisi oluşturabilirsiniz.

Düşük Rekabetli Anahtar Kelimeler

Sitenizin rakiplerinizle rekabet edebilmesi ve anahtar kelimeler kazanabilmesi için herkesin hedeflediği yüksek aranma hacimli anahtar kelimeler yerine alternatif olarak aramada kullanılan uzun kuyruklu anahtar kelimeler yönelmek arama sonuçlarında sıralama almanızı kolaylaştırır.

Uzun kuyruklu veya rekabeti düşük bu anahtar kelimeler içeriklerinizde yer aldığında ve içeriğinizin kaliteli ve SEO uyumlu bir içerik olduğunda yapacağınız backlink çalışmalarında bu düşük rekabetli anahtar kelimelerde çok hızlı bir şekilde yükselebilirsiniz bu yüzden düşük rekabetli anahtar kelimeleri mutlaka içeriklerinize ekleyin veya aranma niyetine bakarak bu kelimeler özelinde ayrı bir içerik oluşturmayı deneyebilirsiniz.

Sosyal Medya Çalışması

Markanızın sosyal medya sahibi olması marka bilinirliği sahibi olması ve güvenilirlik elde etmesini çok kolaylaştırır çünkü sosyal medya üzerinde insanlara ulaşmak ve markanızı sergilemek web sitede sergilemek ve büyümeye kıyasla çok daha kolaydır buna ek olarak sizi sosyal medya üzerinden tanıyan bir kullanıcı ilgili olduğunuz kategoriyle ilgilenen ve markanızla etkileşime geçebilme ihtmali daha yüksektir.

Sosyal medya platformlarında oluşturacağınız hesaplar Google arama sonuçları üzerinde arama sayfası içerisinde varlık profili oluşturmanızı sağlayabilir buna ek olarak oluşturduğunuz sosyal medya profillerine ekleyeceğiniz web site linkleri ve hesabınızda paylaştığınız ürünlerin linklerine tıklayan kullanıcıları sayfanızla buluşturabilirsiniz. Bu yöntem ilk olarak markanızın sizle ilgili daha fazla bilgi ve sitenizi tanımasına sebep olabilir ilerleyen zamanlarda müşterileriniz sizi markanızın adı ile Google da arattığında bu Google tarafında güvenilirlik ve varlık oluşturma alanında bir sinyal niteliği oluşturabilir.

Reklam ve Halkla İlişkiler Çalışması

Reklam çalışmaları günümüzde sadece TV dışında değil sosyal medya ve Google gibi büyük arama motorlarının arama sonuçlarında yapılabiliyor böyle alanlarda reklam vermek TV’de reklam vermeye göre çok daha az maliyetli ve çok daha hedef kitleyi bulmayı kolaylaştırıyor.

Reklam vermek ilk olarak düşünüldüğünde sadece müşteir ve dönüşüm elde etmek gibi düşünülsede bunu markanızın tanınması ve ürünlerinizin bilinmesi için önemli olabilir. Yapacağınız reklam çalışmalarında markanızın iletişimi, ürünleri ve web site ile ilgili bilgileri ekleseniz size ulaşacak ziyaretçiler sadece bu reklam yolu ile değil organik arama sonuçlarında ve ilerleyen zamanlarda farklı kullanıcılarında sitenizi ziyaret ettiğini gözlemleyebileceksiniz.

Reklam çalışmalarını sadece marka ve ürün olarak tanıtmak yerine yararlı içerikler sunmak olarak da düşünebilirsiniz burada backlink çalışmasını bir PR çalışması olarak ele aldığınızda doğru anahtar kelimeler ve rekabeti düşük bir kelimenin hedeflendiği içerik ile reklam yapabilirsiniz.

Misafir Yazar Profili Oluşturun

Misafir yazarlık yapmak ilk olarak düşünüldüğünde sadece başka bir web siteye anahtar kelime veya trafik kazandırmak gibi bir anlam oluşabilir fakat SEO odaklı oluşturacağınız bu içerikler oluşturduğunuz markanızın profiline yeni kullanıcıların ziyaretini ve sitenize yönlendirilmesini sağlayabilirsiniz.

Google Mybusiness Hesabınızı Aktifleştirin

Google benim işletmem hesabı pek çok işletme tarafından kullanılmamakta veya doğru bilgilerle optimize edilmemektedir. Fakat burada oluşturduğunuz profil ve burada yayınlayacağınız gönderiler konumuz veya yakın konumlarda konum bazlı anahtar kelimelerde sıralama almanızı sağlayabilir ek olarak doğru bilgiye sahip iyi puanlanmış bir işletme hesabı sitenizin güvenilirliğini artırabilir.

Pazarlama Kanallarında Profil Oluşturun

Eğer e-ticaret sitesine sahipseniz anahtar kelime rekabet düzeyleri çoğunlukla zor ve büyük rakiplerle mücadele etmeniz gerekmektedir bu yüzden kullanıcıların siz anahtar kelimelerde sıralama almanız gerekecek zamana kadar sizi bulması zor olabilir. Zaman kazanmak ve arama sonuçraında varlık oluşturabilmek için bulunduğunuz ülkedeki büyük alışveriş ve pazarlama platformlarında ürünlerinizi ve profilinizi sergilemek size fayda sağlayabilir.

Trendyol, N11, Amazon ve hepsi burada gibi büyük trafiği barındıran web sitelerde bu yöntemler işinize yarayabilir.

Barnacle SEO Faydalı mı?

Barnacle SEO, küçük sitelerin rekabet düzeyi yüksek olan anahtar kelimelerin uzun kuyruklu veya varyasyonları düşük rekabetli olan anahtar kelimelerde rekabet edebilmesi için faydalı olabilir fakat büyük ve marka bilinriliğine sahip sitelerin bu tarz yöntemlerle SEO stratejisini değiştirmesi olumsuz sonuçlar yaratmak yerine zaman kaybına veya istenen verimi vermemesine yol açabilir.

Barnacle SEO stratejisini uygulamadan önce sitenizin ihtiyaçlarını ve hedefleyeceğiniz anahtar kelimelerin rekabet düzeylerine mutlaka dikkat edin.

İlginizi Çekebilecek Diğer SEO Teknikleri

 

error:İçerik Korunmaktadır.