E ticarette satış nasıl arttırılır?

E Ticarette Satış Nasıl Arttırılır?

Küçük ve büyük işletmeler ürün ve hizmetlerini sadece fiziksel mağazalarında değil online satış platformlarında da pazarlayabilirler böylelikle daha fazla kullanıcıya ulaşabilir ve satış yapabilirler bu satışlar için e ticaret satışı arttırma yöntemlerini iyi bilmek gereklidir aşağıda e ticaret taktikleri listesini inceleyebilirsin.

Google ADS

Google ADS, e ticarette satış arttırma yöntemleri arasında en çok kullanılan ücretli internet pazarlaması yöntemidir. Google arama sonuçlarında ve Google arama sonuçlarında bulunan sitelerin içerisinde görsel veya metinli reklam yazıları bulunur bu reklamlar arama sonuçlarının ilk sırasında “sponsorlu” olarak yer alır.

Google ADS reklamları dönüşüm oranlarını önemli ölçüde arttırırken marka bilinirliğini de pozitif olarak etkiler çünkü e ticarette satışların çoğunluğu mobil kullanıcıların tarafından gerçekleştirilmesi ve kullanıcıların çoğunlukla Google arama motoru kullanmasından dolayı markaya her Google aramasında marka ile karşılaşmak güvenilirlik ve bilinirlik elde edilmesini sağlar.

Google reklamları kullanarak sadece arama motorları ve web sitelerinde değil Youtube platformunda da videolu reklam verebilme imkanına sahipsiniz.

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu)

SEO yani arama motoru optimizasyonu her marka için oldukça önemlidir çünkü ücretsiz ve daha kalıcı sonuçlar elde etmeyi sağlarken markanın kendini pek çok farklı alanlarda geliştirmesini sağlayabilir. SEO çalışması ile e ticaret yapan markanın hedeflediği anahtar kelimelerde ilk 3 pozisyonunda sıralanmak dönüşüm oranlarını artırabilir buna ek olarak kullanıcıların siteye girmesi diğer ürün ve hizmetlerin görünürlüğünün artmasını sağlar.

SEO uzmanı doğru bir strateji uygularsa önemli ürün kelimelerinde ilk 3 pozisyonu mümkündür fakat 6-9 ay gibi bir süre gereklidir bu süre boyunca markanın hedeflediği kelimeler zamanla ilk sayfaya yükselir ayrıca bu süreç pozitif ve dalgalanmalı olacağı göz önüne alınmalıdır fakat doğru yapılmış bir çalışma sonucunda mutlaka ilk 3 içerisinde yer alınma olasılığı yüksektir.

Arama motoru optimizasyonu diğer pazarlama yöntemlerine göre rakiplerden daha az etkilenir çünkü rakibin bütçesinin markaya bir etkisi yoktur önemli olan SEO bilgisi ve stratejidir ayrıca e ticaret için önemli satış dönemlerinde rekabet artacağından ve herkesin reklama başvurup para harcayacağı dönemlerde organik sonuçlarda 1. sırada bulunarak daha az para harcayıp dönüşüm artırabilirsiniz. E ticaret SEO stratejisi sitenizi gözden kaçan fırsatları tespit etme ve buralarda satış fırsatı yakalama da yardımcı olabilir bu strateji için mutlaka çalışkan ve Google algoritmalarını anlayabilen semantik SEO uzmanı ile çalışmalısınız.

Sosyal Medya ve İşbirliği

E ticaret satışı arttırmanın yolları arasında sosyal medya platformları en önemlisidir çünkü Facebook, X ve İnstagram gibi platformlar milyonlarca kullanıcının çok fazla zaman geçirdiği potansiyel müşterilere sahiptir. Sosyal medya platformlarında ister organik ister ücretli reklamlar ile markanızın ürün ve hizmetlerini pazarlayabilir böylelikle dönüşüm elde edebilirsiniz.

E ticaret satış arttırma söz konusu olduğunda Facebook, Tik-tok ve İnstagram daha fazla ön planda olabilir bunun sebebi bu platformlarda video ve görsel içeriklerin daha fazla tüketilmesi ve demografik olarak çeşitliliğe sahip olmasıdır. Videolu içerik ile ister ücretli ister organik olarak tanınmak istediğiniz de tik-tok ve instagram doğru platformlar olabilir buralarda trend olmuş içerikler üzerinden ürün ve hizmetlerinizi paylaşırsanız çok daha fazla kullanıcıya erişim sağlayabilirsiniz. Ayrıca bu platformların önemli tanınmış kişileri ile yapacağınız işbirlikleri markanızın hedef kitlesini bulmasını sağlayabilir.

Sosyal medya platformlarında kendi hesabınızın da bulunması ve hesabınızın düzenli ve ilgi çekici yapacağı paylaşımlar DM yolu veya internet sitesine yönlendirme ile satışların yapılmasını sağlayabilir. Sosyal medya hesaplarınızı organik olarak geliştirmek için instagram SEO yöntemini deneyebilirsiniz.

Kullanıcı Deneyimi

E ticaret siteleri kullanıcılarına ne kadar iyi bir deneyim sunarsa kullanıcılar da sitede daha kolay gezinebilir ve güvenerek satın alımı gerçekleştirebilir bunun için kullanıcı deneyimi ve tasarımı oldukça önemlidir.

Kullanıcı deneyimi ve tasarımını geliştirmek için sitenizin güncel tasarım ve özelliklere sahip olmasını sağlamanız gerekir bunun için yazılım ve tasarım desteği almalı ve sektörünüzdeki rakiplerinizi inceleyerek sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirmelisiniz.

Kullanıcı deneyimini geliştirmek söz konusu olduğunda ürün sayfaları, satın alma sayfası, sepet, ürün detayları ve görseller gibi kullanıcıların güvenini önemli ölçüde etkileyecek alanların optimize edilmesine dikkat edin.

Kullanıcı Davranış Analizi

E ticaret püf noktaları ile satış arttırmak için sitenizi ziyaret eden kullanıcıların davranışlarını anlamalı ve buna uygun olarak sitenizi güncellemelisiniz. Kullanıcı davranış analizi kullanıcıları izlemek ve onlardan elde edilen verileri doğru yorumlamayı gerektirir.

Kullanıcıların davranışlarını izleyebilmek için Microsoft Clarity kullanabilirsiniz. Clarity ile kullanıcıların sitede sorun yaşadığı yerleri, zaman geçirdiği alanları ve kaydırma oranları hakkında detaylı bilgiler alabilir buna ek olarak canlı veya eski video kayıtlarını izleyebilirsiniz. Clarityden elde edeceğiniz veriler ile sitenizdeki ürün görselleri, sepete ekle butonu, satın al butonu veya diğer önemli özelliklerin konumları ve şekilleri hakkında değişiklikler yapabilirsiniz.

Dönüşüm Optimizasyonu

E ticarette satış arttırma için en önemli şey dönüşüm optimizasyonudur dönüşüm optimizasyonu e ticarette markanın hedeflediği sektör ve ürünlere göre farklılık gösterebilir fakat her e ticaret sitesinin kullanıcıların ilgisini çekmesi ve kullanıcıları ürünü satın almaya ikna etmesi gerekir.

Sitenizdeki satın al, sepete ekle, jenerik cümleler ve dikkat çekici pop-up yapıları bulundurmak kullanıcıların dikkatini çekerek satın almaya yönlendirebilir söz konusu dönüşüm optimizasyonu olduğunda bu yöntemi trendyol, amazon, hepsiburada ve n11 gibi büyük e-ticaret platformlarının uyguladığı CRO taktiklerini inceleyerek kendi sitenizde uygulayabilirsiniz.

 

error:İçerik Korunmaktadır.