Etsy e-ticaret platformu küçük ve büyük girişimcilerin kendi mağazalarını oluşturup el yapımı ve pek çok farklı ürünü satabildikleri bir platformdur bu platformun popülerleşmesi ile mağazalar arasında rekabet artıyor mağazaların birbirileri ile rekabet ederek ürünlerinin daha fazla görünür kılabilmek ve dönüşümlerini artırabilmek için Etsy SEO çalışmasından faydalanabilirler.
Etsy SEO Nedir?
Etsy SEO, etsy mağazanısın Google ve diğer arama motoru sonuçlarında ürünlerinizin ilk sayfada sıralanması ve etsy arama sonuçlarında daha fazla görünürlük kazanması için SEO uzmanları tarafından yapılan çalışmadır.
Etsy SEO çalışması ürünlerin ve mağazanın bulunduğu platformun arama motoru algoritmasına uygun olarak açıklama, başlık ve kelimelerin optimize edilmesi ve ürünlerin daha fazla dönüşüm sağlamalarına yönelik bir süreci kapsıyor bu süreç içerisinde SEO uzmanları mağazanın hedeflediği ürün kategorisine göre SEO stratejisi oluşturarak görünürlük ve dönüşüm kazanabilirler.
Etsy SEO çalışması yapabilmek için etsy platformunda kullanılan algoritma hakkında bilgi edinmek ve bu platformda gezinen kullanıcıların aradıkları kelimeleri ve varyasyonları bilmek gerekiyor bunun için SEO uzmanları ücretli ve ücretsiz pek çok farklı anahtar kelime aracı kullanarak bu kelimeler doğrultusunda mağazanızı optimize edebilir.
Etsy SEO Nasıl Yapılır?
Etsy platformu aylık olarak tahmini 15-20 milyon arasında organik trafik elde etmektedir bu trafiÄŸin %60’ı Mücevher, Giyim, Ev Dekorasyonu, El Sanatları ve Vintage Ãœrünleri ile ilgili sayfalardan geliyor bu sayfaları ziyaret eden kullanıcılar ek olarak etsy platformunun Anasayfa, ürün arama sayfaları ve maÄŸaza sayfaları kısmını kullanıyor bu kullanıcıların maÄŸazanız ile karşılaÅŸabilmesi ve ürünlerinizin dönüşümlerini artırabilmek için aÅŸağıda yer alan etsy SEO hakkında faydalı bilgileri kullanabilirsiniz.
Etsy Arama Motoru Algoritması Nasıl Çalışır?
Etsy mağazanızın arama sonuçlarında daha fazla görünür olması ve dönüşüm elde edebilmesi için etsy arama motoru algoritmasının nasıl çalıştığı hakkında bilgi sahibi olmanız faydalı olabilir. Etsy mağazanız için yapacağınız her değişikliğin algoritma tarafında nasıl bir karşılığı olduğunu ve algoritma tarafında olumlu etkiler yaratabileceğiniz önemli noktaların neler olduğunu bilmek yapacağınız çalışmaların doğruluğu konusunda size yardımcı olabilir.
Alaka Düzeyi:
- Ürün başlıkları, etiketler, açıklamalar ve kategoriler gibi faktörler, ürünün sorgulanan kelimelerle ne kadar alakalı olduğunu belirlemek için kullanılır.
- Ürün sıralaması, anahtar kelimelerin alaka düzeyine ve konumuna göre belirlenir.
Müşteri MemnuniyetiÂ
- Mağaza puanları, ürün yorumları ve geri ödeme oranları gibi faktörler, müşteri memnuniyetinin bir göstergesi olarak kullanılır.
- Yüksek müşteri memnuniyetine sahip mağazaların ürünleri arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer alır.
Mağaza Tarihçesi:
- Mağazanın açılış tarihi, mağazanın aktif olup olmadığı ve mağazanın geçmişte ihlal geçmişi gibi faktörler de algoritmayı etkileyebilir.
Kalite Düzeyi:
- Ürün fotoğraflarının kalitesi, ürün açıklamalarının netliği ve kapsamlılığı ve genel ürün sunumu gibi faktörler, ürünün genel kalitesini değerlendirmek için kullanılır.
- Yüksek kaliteli ürünler arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer alır.
Satışlar ve Etkinlik:
- Ürün satışları, favoriler ve tıklama oranları gibi faktörler, ürünün popülerliğini ve alaka düzeyini belirlemek için kullanılır.
- Daha fazla satan ve daha fazla ilgi gören ürünler arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer alır.
SEO Uyumlu Mağaza Başlığı
Etsy platformunda mağazanızın SEO uyumlu başlığa sahip olması demek içerisinde mağazanızın hedeflediği ürün anahtar kelimesinin bulunması ve bu kelimenin aslında mağazanın odaklandığı kategoriyi direkt belli etmesi anlamına gelir. Bu yüzden mağazanız için bir başlık seçerken hedef anahtar kelimenin başlıkta yer almasını sağlayarak kullanıcılar tarafından yapılan aramalarda sıralama alabilir ve bu başlıktan dolayı tıklamalar elde edebilirsiniz.
Kaliteli Ürün Fotoğrafları Yükleyin
Etsy platformunda ürünlerin kullanıcılar için satın almaya ikna eden şeylerden birisi fotoğraflardır çünkü gerçekçi ve kaliteli fotoğraflar ürünler hakkında iyi bir izlenim ve satın almaya karşı bir istek yaratabilir ayrıca etsy platformuna eklenen bu ürünlerin etiket kısımlarında kullanılan ürün bazlı anahtar kelimeler arama sonuçlarında sıralama alabilmesini sağlayabilir.
- Daha Fazla Satışa Yol Açar
- Güven Oluşturur
- Ürünlerinizi Daha İyi Gösterir
- Dikkat Çeker ve Dönüşümü Arttırır
- Mağazanızı Daha Profesyonel Gösterir
Etsy Mağazanıza Ürün Eklerken İşinize Yarayabilecek İpuçları
- Ürünlerinizi iyi aydınlatılmış bir ortamda fotoğraflayın.
- Farklı açılardan ve yakın çekim fotoğraflar çekin.
- Ürünlerinizin boyutunu ve ölçeğini gösteren fotoğraflar ekleyin.
- Beyaz veya nötr bir arka plan kullanın.
- Fotoğraflarınızı düzenleyin ve optimize edin.
Anahtar Kelime Ekleyin
Etsy mağazanızın arama sonuçlarında daha fazla görünür olması hedeflediğiniz kullanıcıların karşısına çıkabilmesi için anahtar kelime araştırması gereklidir bunun için mağazanın sahip olduğu ürünlere ve kategorilere yönelik detaylı bir araştırma sonucunda aranma hacimlerine ve aranma niyetlerine göre mağazanın sayfa başlıkları, açıklamaları ve ürün bilgisi kısımlarına bu kelimeler eklenmelidir.
Etsy mağazanız için sayfalarınıza anahtar kelime eklerken çok fazla aynı anahtar kelimeleri kullanmaktan kaçının her anahtar kelimenin alternatif olan versiyonunu veya uzun kuyruklu versiyonunu eklemeyi değerlendirin.
Etsy de en çok aranan anahtar kelimeler mağazanızı oluşturmadan önce hedefleyeceğiniz ürünler hakkında size yardımcı olabilir aşağıda etsy de en çok aranan anahtar kelimeleri inceleyebilirsiniz:
Takı:
- Kolye
- Küpe
- Bileklik
- Yüzük
- Halka küpe
- Charm kolye
- Kol düğmeleri
- Kravat iÄŸnesi
Giyim:
- Elbise
- T-shirt
- Kot pantolon
- Åžort
- Etek
- Kapaklı üst
- Ceket
- Mont
Ev Dekorasyonu:
- Yastık kılıfı
- Duvar sanatı
- Mum
- Vazo
- Bitki
- Battaniye
- Havlu
- Nevresim takımı
Vintage:
- Antika saat
- Vintage kamera
- Eski kitap
- Vinil plak
- Retro mobilya
- Askeri eÅŸya
- Mücevher kutusu
- El yapımı oyuncak
Backlink Çalışması Yapın
Backlink çalışması yapmak etsy mağazanızın hedeflediği kelimelerde pozisyon artışı ve sahip oldukları pozisyonlarda otorite olmalarını sağlayabilir bunun için mağazanız ile alakalı olabilecek sitelerden içerik veya footer kısımlarında dofollow ve nofollow dengesine dikkat ederek backlink alabilirsiniz.
Etsy mağazanız için backlink çalışması yaparken bu çalışmanın doğal ve alakalı sitelerden olmasını sağlayın bu sitelerin DR puanının yüksek olması arama sonuçlarında sıralama kazanmasını ve hedef kelime dışında uzun kuyruklu ve ilgili diğer kelimelerde de sıralama alması sağlanabilir.
Ayrıca rakiplerinizin backlink çalışması kurgulayacağınız backlink stratejisini önemli ölçüde etkileyebilir bunun için backlink çalışmasından önce rakiplerinizi ve sektörünüzü inceleyerek bir strateji oluşturun.
Etsy Mağazama Nasıl Daha Fazla Trafik Çekebilirim?
Etsy mağazanızın daha fazla trafik elde edebilmesi için organik ve reklamlı çalışmalardan farklı pek çok farklı pazarlama stratejisi bulunuyor bunlar arasında daha az tercih edilen fakat oldukça önemli olan trafik ve marka bilinirliğini artıracak olan yöntemler bulunuyor.
- E-Posta Pazarlama: Müşterilerinize düzenli olarak mail göndererek onlara yeni ürünleriniz hakkında haber verebilir veya alışveriş sonrası onlardan yorumlar yapmalarını isteyebilirsiniz.
- SEO Uyumlu İçerik: SEO uyumlu içerik trafik çekmenin en kolay yoludur fakat içeriklerinizin dönüşüm arttırmaya neden olacak konulara sahip olmasını sağlayın.
- Sosyal Medya ve İşbirliği: Sosyal medyada bulunan fenomenlerle reklam çalışması yapmak ürünlerinizin farklı kitlelere pazarlanmasını sağlayabilir.
- Reklam ve Marka Bilinirliğ: Google Ads ve diğer platformlar aracılığıyla yapılacak olan ücretli reklam çalışması markanın kendisinin ve ürünlerinin daha fazla görünür olmasını sağlarken dönüşümleri artırabilir.
İlginizi Çekebilecek Diğer SEO İçerikleri
- Shopify SEO Nasıl Yapılır?
- E-ticaret SEO Nasıl Yapılır?
- Youtube SEO Nasıl Yapılır?
- Teknik SEO Nedir?
- Semantik SEO Nedir?