Küçük ve büyük işletmeler markalarının ürün ve hizmetlerinin daha fazla kullanıcıya ulaşarak dönüşüm elde etmesini isterler bunun için dijital pazarlamanın en önemli pazarlama çalışması olan SEO internet pazarlamasında en çok tercih edilen yöntemdir bu yöntemler arasında organik SEO marka için uygun bütçeli ve geri dönüşümü daha yüksektir.
Organik SEO Nedir?
Organik SEO, sitelerin Google arama sonuçlarında ilk sayfaya çıkabilmeleri için reklamsız ve harcamasız olarak Google arama yönergelerine uygun olarak yapılan SEO çalışmasıdır.
Organik SEO çalışması için herhangi bir reklam ile markanın bilinirliğini artırmaya yönelik bir çalışma yapılmaz reklamsız olarak sadece Google arama sonuçlarında sıralama alabilmek için sitenin sayfalarının anahtar kelime ve SEO uyumlu içerik ile optimize edilmesi sürecini kapsar.
Organik SEO diğer SEO yöntemlerine göre tamamen organik olacağından backlink ve diğer çalışmalara daha az yer verilecektir bunun için teknik SEO ve semantik SEO yöntemlerinin kapsamlı bir şekilde uygulanması gerekir.
Organik SEO Faydaları Nelerdir?
Organik SEO, web sitenizin arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) daha üst sıralarda yer almasını sağlamak için doğal ve sürdürülebilir stratejiler kullanma işlemidir. Bu, reklamlara para ödemeden daha fazla organik trafik elde etmenizi sağlar.
- Artan Trafik
- Marka Bilinirliği
- Düşük Maliyet
- Kaliteli Dönüşüm
- Uzun Süreli Pozisyon Durumu
Organik SEO Nasıl Yapılır?
Küçük ve büyük işletmelerin rakipleri ile mücadele edebilmeleri için büyük reklam bütçelerine ve pazarlama kanallarına yatırım yapmaları gerekir fakat organik SEO çalışması söz konusu olduğunda çok daha az ücret ödeyerek uzun süre sitenin pek çok farklı sayfasının Google gibi çok büyük bir kullanım oranına sahip arama motorunda sıralama alması siteye bilinrilik ve dönüşüm kazandırabilir.
Anahtar Kelime Araştırması
Markanız için organik SEO çalışmasına başlarken anahtar kelime araştırması yaparken anahtar kelimenin tek versiyonuna değil farklı versiyonlarına ve alternatiflerini incelemek önemlidir ayrıca anahtar kelimenin uzun kuyruklu versiyonlarını içeriklerinize ve sayfalarınıza eklemek farklı kullanıcıların siteyi ziyaret etmesini sağlayabilir.
Title ve Description Optimizasyonu
Title ve description optimizasyonu sitelerin arama sonuçlarında ilk sayfaya yükselebilmeleri için oldukça önemlidir bunun için bu alanların anahtar kelimelerle arama niyetine uygun olarak optimize edilmesi gerekir.
SEO Uyumlu Sayfa ve İçerik Optimizasyonu
Sitenin sayfalarının arama sonuçlarında ilk sayfada uzun sürede kalabilmeleri ve pozisyonlarının yükselebilmesi için sayfalardaki içeriklerin SEO uyumlu olması önemlidir bunun için sayfanın uygun başlık, açıklama ve içeriğe sahip olması ayrıca kullanıcı deneyimine uygun olarak tasarlanması gerekir.
Sayfaların çeşitlerine göre SEO uyumluluğu değişebilir özellikle ürün sayfalarında ürün açıklaması ve görsel bakımından kaliteli olması gerekir burada sadece SEO değil kullanıcı deneyimine de dikkat etmek önemlidir.
Backlink Çalışması
Backlink, bir sitenin başka bir siteye link vermesi ile referans göstermesi anlamına gelir bunun Google arama motorlarında pozisyon yükselmesine olumlu yönde katkısı bulunur. Organik SEO çalışmasında backlink çalışması yaparken ücretli olarak link almamaya dikkat edilmesi gerekir bunun yerine alakalı sitelerden içerik anlaşması yaparak onların ve markanızın da kazanabileceği bir sistemle backlink çalışması yapabilirsiniz.
Yerel SEO Çalışması
SEO çalışmasının başarılı ve uzun vadeli pozisyonunu koruyabilmesi için markanın Google benim işletmem ve diğer önemli işletme platformlarına kayıt olması ve doğru bilgileri eklemesi gerekir bunun için telefon, adres ve marka hakkında detaylı bilgiler gerekebilir buna ek olarak Trabzon SEO, Kayseri SEO, Gaziantep SEO, Malatya SEO, Kocaeli SEO gibi şehir ve ulusal bazda SEO çalışması gerekebilir.