Konya SEO hizmeti, Konya şehrinde bulunan küçük ve büyük işletmelerin bölgesel ile ulusal arama sonuçlarında ilk sayfaya çıkması ve daha faza görünürlükle dönüşüm elde edebilmesi için yapılan SEO çalışmasıdır.
Konya SEO Hizmeti Nedir?
Konya SEO hizmeti, Konya şehrindeki küçük ve büyük işletmelerin ürün ve hizmetlerini daha fazla müşteriye ulaştırarak görünürlük elde edip daha fazla dönüşüm elde etmesi için yapılan yerel SEO ve ulusal SEO çalışmasıdır.

Konya SEO çalışması ile Konya’nın Ahırlı, Akören, Akşehir, Altınekin, Beyşehir, Bozkır, Cihanbeyli, Çeltik, Çumra, Derbent, Derebucak, Doğanhisar, Emirgazi, Ereğli, Güneysınır, Hadim, Halkapınar, Hüyük, Ilgın, Kadınhanı, Karapınar, Karatay, Kulu, Meram, Sarayönü, Selçuklu, Seydişehir, Taşkent, Tuzlukçu, Yalıhüyük ve Yunak ilçelerinde markanın ürün ve hizmetlerinin sergilenmesi ve yerel anlamda marka bilinirliği kazanılması sağlanır.
Konya SEO çalışması markanın sadece yerel arama sonuçlarında çıkmasını değil Google Türkiye arama sonuçlarında çıkmasını da sağlar böylelikle daha fazla kitleye erişim imkanı sağlanmasının yanında anahtar kelime kazanımı ve marka bilinirliği artabilir özellikle e-ticaret ve hizmet siteleri Türkiye genelinde daha fazla kullanıcıya erişim sağlaması halinde dönüşüm oranlarını artırabilir.
Konya SEO Hizmeti Ne İşe Yarar?
Konya şehri, ekonomik ve beşeri faaliyetleri ile ön plana çıkan bir şehirdir. Tarihsel turizm anlamında Dünya mirası listesine girmiş Çatalhöyük’e ev sahipliği yaparken Selçuklu imparatorluğuna başkentlik yapmıştır bu açıdan bakıldığında şehrin turizm açısından önemi büyüktür ayrıca Türkiye’nin tarımı söz konusu olduğunda “tahıl ambarı” olarak bilinen bu şehri tarım ve hayvancılık sektöründe oldukça öneme sahiptir. Turizm, tarım ve sanayi sektörleri göz önüne alındığında Konya şehrinde bulunan her işletme sektörü için SEO oldukça önemlidir.
- Konya ilçeleri arama sonuçlarında ilk sayfaya çıkar.
- Hizmet ve ürünlerin görünürlük oranları artar.
- Türkiye çapında daha fazla görünürlük elde edilir.
- Google yerel harita sonuçlarında ürün ve hizmetlere ulaşılır.
- Yeni anahtar kelimeler kazanımı sağlanır.
- Anahtar kelime pozisyonları geliştirilir.
- Marka bilinirliği elde etmesi sağlanır.
- İlk sayfa pozisyonu için harcanan reklam bütçesini azaltır.
- Ülkenin önemli sektörlerinden tarım ve turizm gibi sektörlerde daha fazla trafik ve müşteri elde edilir.
- Farklı dil ve topluluklara erişim sağlanır.
Konya SEO Hangi Sektörler için Uygundur?
Konya şehrinde bulunan işletmelerin markalarını ülke ve dünya çapında büyütebilmesi için SEO hizmeti oldukça önemlidir fakat Konya şehrinde bulunan her işletmenin dijital pazarlama hizmeti alırken buna ihtiyacı olup olmadığın ve buradan elde edebileceği dönüşüm için ne kadar yatırım yapması gerektiğini göz önüne almalıdır. Konya SEO hizmeti için uygun olan sektörleri aşağıda inceleyebilirsiniz.
- Restoranlar ve Kafeler
- Perakende Mağazaları
- Sağlık Hizmetleri (Doktorlar, Diş Hekimleri, Eczaneler)
- Hizmet Sektörü (Ev Temizliği, Tamircilik, Peyzaj)
- Emlak ve İnşaat
- Güzellik ve Kuaför Salonu
- Hukuk Büroları
- Otel ve Konaklama
- Otomotiv (Tamir ve Bakım, Satış)
- Fitness ve Spor Salonları
- Kargo ve Taşımacılık
- Sigortacılık
- Banka
Konya SEO Nasıl Yapılır
Konya SEO çalışması yerel SEO, ulusal ve Uluslararası SEO olarak yapılabilir burada markanın hedeflediği kitle ve sektör oldukça önemlidir ayrıca markanın sahip olduğu ürün ve hizmetlerin hedefleyeceği bölge bakımından uyumluluğuna ve geri dönüşüm oranlarına mutlaka dikkat edilmelidir.
Anahtar Kelime Araştırması
Konya SEO çalışması için markanın hedeflediği sektör ve ürünler incelenmeli ve araştırılmalıdır daha sonra markanın ürünleri ve ürün kategorileri oluşturulurken veya bu kategoriler için bir güncelleme çalışması yapılırken anahtar kelime çalışması yapılması gerekir. Anahtar kelime araştırması için semrush, ahrefs ve Google keyword planner araçları kullanılır bu araçlar konum, dil ve rekabet filtresine göre bilgiler vererek Konya arama motoru optimizasyonu çalışması için yönlendirecek önemli bilgiler verir.
Anahtar kelime araştırması yaparken araçlardan elde edilen verilerin konuma, dile, rekabete ve arama niyetine göre filtrelenmeli ve sayfaya uygun olup olmadığına dair üzerine araştırma yapılmalıdır. Markanın ürün veya hizmet sayfalarına kelimeler eklenirken sadece aranma hacmi yüksek olan değil sıfır hacimli anahtar kelimelere de 1-2 kere yer verilmesi oldukça değerlidir çünkü bu kelimeler sıfır hacimli gözükse de yeterli veri olmaması veya dönemsel olarak aranabilme ihtmali göz önünde bulundurulmalıdır.
Anahtar kelime seçimi sırasında sadece semrush, ahrefs ve Google keyword planner araçlarından faydalanmakla yetinilmemeli bunlar dışında Google arama sekmesi, ubbersuggest, people also ask, answer the public gibi araçlardan faydalanılmalıdır bu araçlardan kullanıcıların uzun kuyruklu olarak aradığı sorgular elde edilir bunlar içeriğin önemli olabilecek sıkça sorulan sorular kısmına fayda sağlar. Ayrıca Konya halkının yerel olarak konuştuğu kelimelere dikkat etmek gerekir bu kelimeler yerel halkın Google da arama yaparken kullanması anlamına gelebilir bu kelimelerinde ürün ve hizmet sayfalarında kullanılması oldukça faydalıdır.
SEO Uyumlu İçerik
Markanın, Konya’nın yerel ve Türkiye genelindeki arama sonuçlarında ilk sayfaya çıkabilmesi ve ürün ile hizmetlerinin daha fazla görünürlük elde edebilmesi için sitedeki sayfalarına SEO uyumlu içerikler eklemesi gerekmektedir bunun için doğru anahtar kelime araştırması yapılmalı ve bu sayfalara markanın hedeflediği sektörde deneyimli ve bilgili bir uzmanın yazdığı içeriklerin eklenmesi gereklidir.
SEO uyumlu içerik için hedeflenen sektörde daha önce yazı yazmış, bilgili ve deneyimli bir içerik yazarı oldukça önemlidir. İçerik yazarına içeriğin nasıl oluşturulacağına dair içerik briefi verilir yazar anahtar kelime, alt başlıklar, semantik kelimeler ve konu hakkında deneyimi veya detaylı bilgileri bahsederek SEO içeriği yapısını oluşturur.
SEO içeriğinin daha kaliteli olabilmesi için görsel ve video eklenebilir ayrıca e-e-a-t alanındaki önemli faktörleri karşılaması gerekir. Bunun için içeriği yazan yazarın sayfada daha önce yazdığı yazıların linki, kısa biyografisi, eğitim geçmişi, linkedin vb sosyal medya profilleri gibi önemli bilgilerin eklenmesi gerekir.
Marka Bilinirliği ve Backlink Çalışması
Marka bilinirliği ve backlink çalışması markanın Google ile ilişkisini daha güçlü oluşmasını sağlamak için oldukça önemlidir bunun için markanın farklı platformlarda reklamlara ve backlink alımına ihtiyacı olabilir.
Marka bilinirliği çalışması için Google ve instagram, facebook, x veya tik-tok gibi platformlarda markanın ürün ve hizmetlerini video ile görsel formatlı paylaşımlarla hedef kitleye ulaştırması reklam ve organik olarak daha fazla ulaşılmasını sağlar ayrıca Google arama motorunun farklı platformlardan marka hakkında daha fazla bilgi edinmesini sağlar. Ayrıca reklamlar markanın hedef kitle tarafından tanınmasını sağlayarak marka adı ile aranmanın önün açarak ürün ve hizmetlerin daha kolay satın alınmasını sağlayabilir.
Backlink SEO çalışması için en sık kullanılan yöntemdir bütçe ve doğru seçim gerektirir bunun için markanın hedeflediği sektör ve bölgeye yönelik sitelerin seçilmesi buna ek olarak bu sitelerin domain otoritesi ayrıca konu bakımından uyumlu olması markanın hedeflediği kelimedeki Google arama sonuçlarındaki pozisyonunu pozitif etkileyebilir.
Google Mybusiness Çalışması
Konya SEO çalışması için yerel SEO oldukça önemlidir bu alanda yapılan arama motoru optimizasyonu markanın yakınlarındaki aramalara ve yakınlarındaki hedef kitleye daha kolay ulaşmasını ve bilinirlik elde etmesini sağlayabilir.
Google işletme hesabı optimizasyonu için markanın önemli iletişim bilgileri eklenmelidir bu bilgiler; telefon numarası, adres, mail bilgisi olabilir. Ayrıca işletmenin konumu ve resimleri mutlaka eklenmelidir. İşletmenin hedeflediği sektör ve konumlar eklenerek bu alanlarda görünürlük artırılabilir.
Konya SEO Fiyatları
Konya SEO hizmeti fiyatları markaya ve hedeflediği sektöre göre farklılık gösterebilir ayrıca SEO sektöründe bulunan bazı SEO ajansları SEO paketleri adı altında SEO hizmeti fiyatlandırması yapabilir fakat bu her marka için uygun olmayabilir bu yüzden ister Konya SEO uzmanı ile çalışın ister Konya SEO firmaları ile çalışın mutlaka markanızın hedefine ve sektörün rekabetine göre bir fiyat alın çünkü paket adı altında standart SEO çalışmaları markanızı büyütmeyeceği gibi önemli fırsatları kaçırmanıza sebep olabilir.
Konya SEO Önemli mi?
Konya şehri Türkiye’nin en önemli büyük şehirleri arasında yer alıyor ekonomik ve beşeri faaliyetleri bakımından oldukça önemli bir noktada bulunması ayrıca küçük ve büyük işletmelerin bu şehirden Türkiye ekonomisine katkısı büyüktür. Konya’nın dış ticaret fazlası yaklaşık 1,75 milyar dolardır bu yüzden burada bulunan işletmelerin daha fazla büyüyebilmesi ve sadece yerel del ulusal ve uluslararası alanda ürün ve hizmetlerini pazarlayabilmesi için Konya SEO hizmeti çok önemlidir. Konya SEO hizmeti sadece Türkiye değil uluslararası ticarette ve pazarlama da markanın ürün ve hizmetlerinin ulaşılabilirliğini artırarak markanın büyümesine yardımcı olabilir.
İlginizi Çekebilir