Yerel SEO Nedir?
Yerel SEO, sitenin veya Google Mybusiness hesabının bölgesel arama sonuçlarında sıralanabilmesi için yerel anahtar kelime, başlık ve içerikler ile optimize edilmesidir.
BrightLocal‘ın 2024 araÅŸtırmasına göre, tüketicilerin %78’i online alışveriÅŸ yapmadan önce yerel iÅŸletmeleri arıyor bu yüzden ürün ve hizmet sunan markaların yerel SEO çalışması yaparak online alışveriÅŸ veya hizmet almak isteyen kitle ile ürün ve hizmetlerini buluÅŸturması çok önemlidir.
Yerel SEO, küçük ve büyük işletmelerin ürün ve hizmetlerini yakın ve uzak konumlara sunabilmesi için oldukça önemlidir bunun için site ve Google Mybusiness hesabının uygun anahtar kelime, içerik, başlıklar, telefon ve adres bilgilerinin doğru eklenmesi gerekiyor.
Yerel SEO için markanın hedeflediği konum ve yerel dili hakkında bilgi sahibi olmak SEO stratejisini büyük ölçüde etkiler bu konum hakkında önceden yapılacak kitle analizi ile SEO çalışması daha başarılı olabilir.
- Local SEO Guide’ın araÅŸtırmasına göre, tüketicilerin %91’i satın alma kararı vermeden önce online yorumları okuyor.
Yerel SEO Nasıl Yapılır?
Moz’un araÅŸtırmasına göre, güçlü bir yerel SEO stratejisi, marka bilinirliÄŸini %70 oranında artırabilir bunun için küçük iÅŸletmelerin Google mybusiness ve sitelerinin yerel SEO için optimize edilmesi önemlidir aÅŸağıda Yerel SEO ipuçlarını inceleyebilirsiniz.
Konuma Göre Başlıklar
Sitenizin Google mybusiness mağazasının ve sitenizdeki mağazamız sayfası olduğunu ele alalım bu alanları ürün ve hizmetleriniz için optimize ederken sadece ürün ve hizmetlerinizin başlığı eklemek yerine bu başlıkları uzun kuyruklu hale getirebilirsiniz.
EÄŸer iÅŸletmeniz diÅŸ kliniÄŸi ise “Levent DiÅŸ KliniÄŸi” gibi kullanıcılarında bulunduÄŸu konumla birlikte aradıkları tedavi ve hizmetleri anahtar kelime olarak kullanarak sayfalarınıza ekleyebilirsiniz bu strateji ile lokal arama sonuçlarında ilk sayfaya çıkabilir markanızın o konumdaki kitle ile daha sık karşılaÅŸmasını saÄŸlayabilirsiniz.
Anahtar Kelime Analizi
İşletmeler için konuma dayalı anahtar kelimelerin site ve Google mybusiness mağazasında bulunması konuma dayalı arama sonuçlarında ön sıralarda yer alabilmeleri için önemlidir.
Kullanıcılar bir ürün veya hizmeti ararken sorgunun sonuna veya başına bulundukları il veya ilçenin ismini eklerler bu sık karşılaşılan bir kullanıcı davranışı olduğundan sitenin önemli olarak gördüğü anahtar kelimeleri belirleyip bu anahtar kelimelerin semrush aracında bölgesel olarak arayıp analiz etmeli daha sonra bu kelimeleri önce Google Mybusiness hesabına daha sonra sitenin mağazamız veya ürün sayfalarına ekleyebilir.
Kullanıcılar ürün ve hizmet ararken sıklıkla “Yakınlarda, en yakın, …. yakınlarında” gibi aramalar da yapabilir bu uzun kuyruÄŸa sahip anahtar kelimelerin aranma hacmi yüksek ve iÅŸletmelerin bu anahtar kelimelerde görünümleri daha sıktır bu anahtar kelimeleri de sayfalarınıza mutlaka ekleyin.
Konuma Dayalı Görseller
Markanızın bulunduğu konumda hizmet verdiğini kanıtlamak ve kullanıcıların güvenini kazanmak için işletmeniz ve hizmetleriniz hakkında konuma dayalı görseller eklemeniz arama sonuçlarında sıralama almanızı sağlar ayrıca sizinle ilgili araştırma yapan kullanıcıların markanıza güvenmesini sağlar.
İşletmenizin dışarıdan ve içerden çekilmiş fotoğraflarını Google Mybusiness hesabına sitedeki mağazamız sayfasına ekleyin daha sonra işletmenizde hizmet veya ürünlerin listelerini ve bunların müşteriler tarafındaki geri dönüşlerinin videolu veya yazılı yorumları varsa bunları da görseller içerisinde belirtebilirsiniz.
Ekleyeceğiniz görsellerde mutlaka konuma dayalı olarak belirlediğiniz anahtar kelimeleri alt text olarak ekleyin bu görseller alt textler sayesinde yerel arama sonuçlarında sıralanabilir.
Backlink ve Sosyal Medya Çalışması
İşletmenizin yerel SEO çalışmasında hedeflediği anahtar kelime için yükselmesi çok önemli olduğunda bu süreçte backlink çalışması marka bilinirliği ve arama sonuçlarında ilk sayfada sıralama alabilmek için faydalı olabilir bu çalışma için backlink alınacak sitelerin yerel siteler ve sektör ile alakalı olmasına mutlaka dikkat edilmesi gerekir.
Sosyal medya sadece marka bilinirliği değil yerel SEO içinde çok faydalıdır bu yüzden her markanın instagram, facebook, tiktok, X, gibi önemli sosyal medya platformlarında kendi profilini oluşturarak isim, adres ve telefon bilgisi eklemesi yerel arama sonuçlarında sıralama almasına yardımcı olabilir.
Clutch’ın araÅŸtırmasına göre, tüketicilerin %78’i sosyal medya üzerinden yerel iÅŸletmelerle iletiÅŸime geçiyor.
Google Mybusiness Mağazası
Yerel SEO çalışması için Google mybusiness mağazasına işletmenizin kayıt olması ve bilgilerin doğru eklenmesi kullanıcılar arama yaptığında arama sonuçlarında ilk sayfada karşılaşması için önemlidir.
Google Mybusiness mağazanızı optimize ederken öncelikle hedeflediğiniz konuma dayalı anahtar kelimeleri açıklama ve içerik gibi bölümlerde mutlaka kullanın daha sonra işletmenizin hizmet verdiği bölgeleri Google Mybusiness bölümünde işaretleyin.
Görseller ve yorumlar bölümü işletmenizin arama sonuçlarında sıralama almasını önemli ölçüde etkiler işletmeniz ve hizmetleriniz ile ilgili ne kadar fazla görsel eklerseniz Google arama motoru ve kullanıcılar sizle ilgili daha fazla şey görebilir ve öğrenebilir buna ek olarak kullanıcılardan alacağınız yorumlar markanızın arama sonuçlarında sıralama alabilmesi için önemlidir ne kadar yüksek puanlı ve gerçek yoruma sahip olursanız ilk sayfada yer alabilirsiniz bu yüzden mutlaka müşterilerinizden yorum isteyin ve olumsuz yorumları düzeltmeye çalışın.
Yext araÅŸtırmasına göre, tüketicilerin %82’si bir ürün veya hizmeti satın almadan önce yerel iÅŸletmeleri arıyor.
Yandex, Bing ve Apple Haritalarda Pinleme
Kullanıcılar ürün ve hizmetlerinizi ararken haritalar üzerinden size ulaşabilmek için haritada işletmenizin konumunu doğru bir şekilde belirlemeniz gerekiyor ve diğer önemli haritalara işletmenizi kayıt etmeniz çok daha fazla kullanıcının işletmenize ulaşmasını sağlayabilirsiniz.
NAP Optimizasyonu
NAP (Name, Address, Phone) yani sitenizin isim, adres ve telefonunun siteye ve Google mybusiness mağazasına doğru bir şekilde eklenmesini ifade eder. Sitenizin bu bilgilerinin doğru ve güvenilir olması markanız hakkında bilgi almak isteyen kullanıcıların markanıza güvenmesi ve sizinle daha kolay iletişime geçmesini sağlar.
Sitenizde mutlaka iletişim sayfası bulundurun buraya ekleyeceğiniz iletişim bilgilerinin çeşitliliğini artırmak kolay ulaşılabilir olduğunuzu gösteriri ayrıca işletmenizin Google haritalardaki konumunu eklenti veya kod yardımı ile buraya eklerseniz sitenizden sizi ziyaret eden kullanıcılar markanızın konumu hakkında bilgi sahibi olabilir.
Yerel SEO ile ilgili Araştırmalar
Genel EÄŸilimler:
- Mobil cihaz kullanımı: Türkiye’de internet kullanıcılarının %75’i mobil cihazlar üzerinden internete eriÅŸiyor. Bu durum, yerel aramaların büyük bir kısmının da mobil cihazlar üzerinden yapıldığını gösteriyor. (https://www.statista.com/statistics/1356914/turkey-regular-internet-users-by-purpose/)
- Konum odaklı aramalar: Yerel arama yapan kullanıcıların %80’i, aramalarında konum bilgisi kullanıyor. Bu da, yerel SEO’nun önemini ve yerel iÅŸletmelerin konumlarının doÄŸru ÅŸekilde optimize edilmesi gerektiÄŸini gösteriyor.
- Sesli arama: Sesli arama kullanımı Türkiye’de de artıyor. Kullanıcıların %30’u, yerel iÅŸletmeleri ararken sesli aramayı tercih ediyor. Bu da, yerel SEO’da sesli arama optimizasyonunun önemini artırıyor.
Demografik Veriler:
- YaÅŸ: Yerel arama yapan kullanıcıların %55’i 25-44 yaÅŸ arasındadır. Bu yaÅŸ grubunu takip edenler ise 18-24 yaÅŸ ve 45-54 yaÅŸ gruplarıdır.
- Cinsiyet: Yerel arama yapan kullanıcıların %52’si erkek, %48’i kadındır.
- EÄŸitim: Yerel arama yapan kullanıcıların %65’i en az lise mezunudur.
- Gelir: Yerel arama yapan kullanıcıların ortalama geliri aylık 5.000 TL’dir.
Arama Davranışları:
- En çok aranan yerel işletme türleri: Restoranlar, kafeler, marketler, mağazalar ve sağlık kuruluşları en çok aranan yerel işletme türleridir.
- Arama sıklığı: Kullanıcılar, haftada ortalama 3 kez yerel arama yapmaktadır.
- Arama süresi: Kullanıcılar, yerel arama yaptıktan sonra ortalama 10 dakika içinde bir işletmeyi ziyaret etmektedir.
- Satın alma iÅŸlemleri: Yerel arama yapan kullanıcıların %70’i, arama yaptıktan sonra 24 saat içinde bir satın alma iÅŸlemi gerçekleÅŸtirmektedir.
İlginizi Çekebilecek Bölgesel SEO İçerikleri
- Trabzon SEO Hizmeti
- Ankara SEO Hizmeti
- Ä°zmir SEO Hizmeti
- Bursa SEO Danışmanlığı
- Ä°stanbul SEO Hizmeti
- Uluslararası SEO Nasıl Yapılır?