İnşaat Sektöründen SEO Case Study

İnşaat Sektöründen SEO Case Study

Gizlilik ilkelerine bağlı kalarak, inşaat sektöründe faaliyet gösteren prestijli bir marka için gerçekleştirdiğim SEO çalışmasının detaylarını paylaşmak ve istiyorum. Bu SEO vaka analizinde marka için uyguladığım SEO stratejisi, zorluklar ve sonuçlar hakkında bilgileri bulabilirsiniz.

Durum

2019 yılında marka ile SEO projesi için anlaşma sağladığımız da markanın toplam 895 adet anahtar kelimeye sahipti bu anahtar kelimelerin 150 adeti 4-10 sırada yer alıyordu bu anahtar kelimeler markanın hedeflediği kelimelerden uzak yanlış blog stratejisinden dolayı kazanılmış anahtar kelimelerdi.

Markanın hedeflediği konut projeleri, satılık daire, kiralık daire ve kentsel dönüşüm gibi anahtar kelimelerde sıralama kazanmamış bu anahtar kelimeler için uygun sayfalar yoktu. Ayrıca kullanıcı deneyimi açısından uygun olmayan site yapısından dolayı sitede gezinme ve tarama sorunları yaşanıyordu.

Zorluklar

Markanın SEO çalışması için uygun bir site tasarımı ve alt yapısı olmamasından dolayı kullanıcı deneyimine uygun olarak tasarlanmış arama botlarının siteyi daha kolay tarayabileceği bir site değişikliği olması gerekiyordu 2-5 ay süre boyunca sitenin tasarım değişikliği beklendi.

Marka bilinirliğine sahip olunmaması ve rakiplerine göre çok daha az tanınmasından dolayı e-e-a-t tarafına çok daha fazla yatırım yapmak gerekiyordu buna ek olarak hedeflenen anahtar kelimelere uygun sayfalar ve doğru bir blog stratejisi yoktu.

Amaçlar

Konut projeleri, satılık daire, kiralık daire, kentsel dönüşüm projesi, villa ve benzeri anahtar kelimelerde ilk sayfaya çıkmak.

Blog içerikleri ile markanın konut sektöründe otoriter olmasını sağlamak ve kullanıcıları blog sayfasından ürün sayfalarına yönlendirebilmek veya CTA ile form doldurmasını sağlayabilmek.

Neler Yaptım?

  • Hedeflenen anahtar kelimeler için arama niyetine uygun sayfalar oluşturuldu.
  • Sayfalar oluşturulurken clarity ile kullanıcılar izlendi ve uygun yerlere CTA eklendi.
  • Sayfaların anahtar kelimeleri kazanabilmesi için SEO uyumlu içeriklerle birlikte uzun kuyruklu ve semantik anahtar kelimeler kullanıldı.
  • Blog tarafında kullanıcıların konut satışı veya kiralamasından önce merak ettiği sorguları araştırdık. Bu sorgular üzerine blog içerikleri üretirken markamızın sektörde yaptığı önemli konut projelerinden bahsettik.
  • Sitenin title, description ve heading etiketleri alanlarında hedeflenen anahtar kelimeleri kullandım. Ayrıca semantik anahtar kelimelere description ve title bölümlerinde yer verdim.
  • Sektörün önemli dönemlerinden backlink çalışması yaptım. Backlinkleri DR puanı yüksek ve sektör ile alakalı sitelerden almayı tercih ettik bu backlinklerde içerikleri markanın hedeflediği anahtar kelimeye link vererek ve içeriklerin siteye katkı sağlayabilecek şekilde oluşturulmasına dikkat ettim.
  • Site hızı 30-45 puan arasındaydı hosting değiştirildi daha sonra sayfaların yüklenmesini engelleyen JS ve CSS kodları optimize edildi. Sayfaların daha hızlı yüklenebilmesi için yüksek boyutlu görselleri kaliteleri bozulmayacak şekilde optimize ettik.
  • Konut ve inşaat sektörü ile alakalı şema işaretlemelerini ürün ve markanın hakkımız da sayfasında kullanarak markanın Google arama motoru tarafından daha kolay algılanmasını sağladım.

Sonuçlar

Yukarıda belirttiğim üzere marka için detaylı bir SEO çalışmasını başlattım her sayfa için arama niyetine uygun anahtar kelimeleri hedefledim bunu yaparken SEO uyumlu içerikler ve backlink ile sayfayı büyütmeye çalıştım.

Buna ek olarak markanın kendi anahtar kelimesinin de aranma hacmi oluşmasını sağlayabilmek için sosyal medya ve reklam kanallarında çalışma yürütülmesini talep ettim.

  • 1 ile 3 Sıralama Arasındaki Anahtar Kelime Sayısı: 426
  • 4 ile 10 Sıralama Arasındaki Anahtar Kelime Sayısı 369
  • 11 ile 20 Sıralama Arasındaki Anahtar Kelime Sayısı 1274
  • Brand anahtar kelimeler: 15

Diğer SEO Case Studyleri İnceleyebilirsiniz

error:İçerik Korunmaktadır.