Otomotiv Sektörü SEO Case Study

Otomotiv Sektöründen SEO Case Study

Gizlilik ilkelerine bağlı kalarak, otomotiv sektöründe faaliyet gösteren prestijli bir marka için gerçekleştirdiğim SEO çalışmasının detaylarını paylaşmak ve istiyorum. Bu SEO vaka analizinde marka için uyguladığım SEO stratejisi, zorluklar ve sonuçlar hakkında bilgileri bulabilirsiniz.

Durum

Otomotiv sektöründe yer alan markamız araba yedek parçası alanında satış yapan ve araba tuning ve tasarım alanında hizmet vermektedir. Marka sektörde bilinirliğe sahip fakat sitenin altyapısı ve teknolojik yetersizliklerden dolayı hedeflenen anahtar kelimelerde sıralama alamıyor ayrıca teknolojik yetersizlikten dolayı marka hakkında olumsuz yorumlar oluşmaktaydı.

Kasım 2018 tarihinde marka ile SEO projesine başladığımız da aylık olarak 1000-2000 arası organik trafik elde etmekteydiler toplam 342 anahtar kelimeye sahip bu anahtar kelimelerin neredeyse hepsi brand yani marka bazlı anahtar kelimelerdi o zamana göre yüksek trafik almalarının sebebi markanın sosyal medyada kazandığı bilinirlikten dolayı Google arama sonuçlarına yansımasıydı.

Markanın tuning, araba yedek parça, far, raptör, araba aydınlatma, araba koltuk, araba spoiler, port bagaj ve benzeri bir çok ürün ve hizmet bazlı anahtar kelimede arama sonuçlarında sıralama alamıyordu bunun en önemli nedeni bu kelimeler için uygun sayfaların uygun anahtar kelime ve başlıklara sahip olmamasıydı.

Ayrıca sitenin hazır altyapı kullanmasından dolayı title, description, heading ve şema işaretlemesi gibi her sayfaya özel tasarlanması gereken alanlarda çalışma yapmamız zordu ilerleyen süreçte alt yapıda değişikliğe gidildi.

Markanın e-ticaret tarafında yedek parça satış oranının artırılması ve araçlarını tasarlatmak isteyenlerin sitesini keşfetmesi önemliydi projemde hem e-ticaret tarafına hem de markanın tasarım alanına yönelik bir hedefleme yapmam gerekiyordu.

Otomotiv ve tuning sektöründe bilinirliğe sahip bir marka olmasından dolayı Google arama sonuçlarında pek çok farklı brand anahtar kelime ile aranma hacmine sahip olması ve sosyal medya da aktif içerik üretimleri markanın bu sosyal mecralarından imleme ve backlink alabilmesini sağlayabiliyordu.

Ayrıca marka ile etkileşime geçen kullanıcılar satış veya tamamlanmış tasarımlar sonunda Google benim işletmem hesaplarına veya instagram, facebook ve youtube gibi kanallardan yorumlar yapıyorlardı.

Amaçlar

Off-road, tuning, port bagaj, spor koltuk, body kit, tampon, far, led aydınlatma, jant lastik gibi ve daha fazla anahtar kelimenin arama sonuçlarında bir ürün olarak ilk sayfada sıralanmasını sağlamak.

Ürünleri ana ve alt kategorilere bölerek kategorileri SEO uyumlu içerik ile desteklemek ve bu kategoriler ve ürünler arasında iç linkleme çalışması ile gezinme ve pozisyon artışı sağlanacak.

Ürünler ana kategori, alt kategori ve marka bazlı kategori altında bölümlendirilecek. Çünkü her ürün ilişkili olduğu markanın altında yer alması daha uygun filtreleme imkanı sunuyor. Örnek: Ana Kategori: Elektronik ve Aydınlatma, Alt Kategori: Ampuller, Marka Kategorisi: Mercedes Ampulleri şeklinde optimize edilecek.

Zorluklar

  • Site altyapısının teknolojik olarak yetersizliği.
  • Site hızı geliştirmelerinin site teknolojisinin yetersiz olmasından dolayı gerçekleştirilememesi.

Neler Yaptım?

  • Markanın hedeflediği anahtar kelimelerin, uzun kuyruklu ve semantik olarak alakalı olabilecek olanları ayırarak arama niyetine uygun olacak blog, ürün ve kategori sayfalarına yerleştirdik.
  • Kategori sayfaları içerisine eklenen SEO metinlerinden ürün ve alt kategorilere iç linkleme çalışması yapıldı.
  • Blog stratejisi ile ürünlere ihtiyaç duyulabilecek arama niyeti bilgi alma olan anahtar kelimelere odaklı içerikler üretildi.
  • Ürün sayfalarına ürün ile ilgili anahtar kelimelerle oluşturulmuş içerikler eklendi. Ürün görselleri, kullanıcı yorumları ve ürün sayfalarının meta etiketleri SEO uyumlu olarak optimize edildi.
  • Marka ile alakalı şema işaretlemesi oluşturuldu hakkımızda kısmı ve ürün kısmı için özelleştirilmiş şemalar kullanıldı.
  • Markanın SEO çalışması başlamadan önce yayına aldığı zayıf ve anahtar kelime yamyamlığına neden olabilecek benzer sayfalar kaldırıldı ve yönlendirildi.

Markanın site altyapısında kapsamlı olarak değişikliğe gidemedik fakat şema işaretlemesi, meta etiketlerin bulunması ve heading etiketleri gibi SEO açısından önemli olabilecek alanlarda sitenin değişmesini gerçekleştirdik bundan sonra sitenin içerik ve anahtar kelime bakımından eksik ve zayıf olduğu alanlara odaklanarak optimizasyon çalışmalarını başlattık.

Sonuçlar

E-ticaret ve araba tasarım hizmetine odaklanarak başlattığımız SEO çalışmasın da Aralık 2018 tarihinde aşağıda belirttiğimiz sonuçları elde ettik.

  • 1 ile 3 Sıralama Arasındaki Anahtar Kelime Sayısı: 695
  • 4 ile 10 Sıralama Arasındaki Anahtar Kelime Sayısı 4961
  • 11 ile 20 Sıralama Arasındaki Anahtar Kelime Sayısı 6332

Markanın özelikle hedeflediği “tuning, off-road, port bagaj, spor koltuk, ford f150 tuning, body kit, spoiler, sis lambaları, el freni, spor yay, ön tampon, arka tampon” gibi e-ticaret ile ilgili tüm anahtar kelimeler arama sonuçlarında 1-3 ve 4-10 arasında sıralama aldı.

Araba modifiye, mercedes modifiye, ford modifiye, bmw modifiye, araba tasarımı, özel araba tasarımı gibi anahtar kelimelerde ilk sayfada yer alırken sosyal medya hesaplarında uyguladığımız anahtar kelimeler ile varlık oluşturduk.

 

Diğer SEO Case Studyleri İnceleyebilirsiniz

error:İçerik Korunmaktadır.