Uluslararası SEO çalışmalarında farklı ülkelerin konumu ve dilleri için sitelerin hedeflemek amacı ile kullandığı hreflang etiketi SEO çalışmalarının başarılı olabilmesi için çok önemlidir hazırladığım bu yazıda hreflang etiketinin tüm detaylarına ulaşabilirsiniz.
Hreflang Nedir?
Hreflang, sitenizin farklı ülkelerin ve dillerin arama motoru sonuçlarında indeks almasını sağlayan bir html kodudur.
Uluslararası SEO ve farklı diller için oluşturulmuş sitelerde sitenin hangi arama motoru sonuçlarında indeksleme almasını ve hangi ülkeyi hedeflediğini html kodu içerisinde dil ve ülke kodlarının belirtilmesi ile belirlenir bu sitenin o ülkenin arama motoru sonuçlarında indekslenmesini sağlarken sitenin SEO çalışmalarını da olumlu düzeyde etkiler.
Hreflang etiketi üzerine araÅŸtırma yapan ÅŸirketlerde Semrush, hreflang etiketi kullanan sitelerin %83’ü uluslararası SEO çalışmalarında ilk 10 sayfada yer alabiliyor buna ek olarak BrightLocal’ın verilerine göre, hreflang etiketlerini kullanan yerel iÅŸletmelerin arama motoru sonuç sayfalarında üst sıralarda yer alma olasılığı %38 daha yüksek.
Hreflang etiketi çoğunlukla uluslararası ve çok dilli siteler için düşünülse de ulusal çaplı SEO çalışmaları yapan siteler içinde önemlidir bu yüzden her sitenin hedeflediği bölgeyi ve dili iyi bilerek uygun html etiketini kullanması gerekir.
Hreflang Etiketi Nasıl Kullanılır?
- Her bir dil için ISO 639-1 standardında tanımlanmış iki harfli bir dil kodu kullanın. ÖrneÄŸin: Ä°ngilizce için “en”, Türkçe için “tr”, Almanca için “de” gibi.
- Ä°sterseniz dil koduna ülke kodunu da ekleyebilirsiniz. ÖrneÄŸin: ABD’deki Ä°ngilizce için “en-US”, Türkiye’deki Türkçe için “tr-TR”, Almanya’daki Almanca için “de-DE” gibi.
- Hreflang etiketini her bir sayfanınÂ
<head>
 bölümüne ekleyin. - Etiket,Â
<link>
 öğesi kullanılarak eklenir.
Örnek Hreflang Etiketi Kullanımı
<link rel="alternate" hreflang="tr-TR" href="https://www.orneksite.com/tr/" /> <link rel="alternate" hreflang="en-US" href="https://www.orneksite.com/en/" /> <link rel="alternate" hreflang="de-DE" href="https://www.orneksite.com/de/" />
XML Site Haritasında Hreflang Nasıl Kullanılır?
Siteyi taramaya gelen arama botları siteyi taramak için robots.txt dosyasını ziyaret ederek sitenin taranacak bölümleri ve taranmaması gereken bölümleri hakkında bilgi sahibi olurlar buna ek olarak site haritasına bu kısımdan ulaşırlar ve sitede taranmasını istediğiniz tüm URLler burada yer alır bu site haritasına eğer hedeflediğiniz bölge ve dil kodunu eklerseniz hangi arama sonuçlarında sitenizin indekslenmesini istediğinizi arama botlarına bildirebilirsiniz.
<urlset xmlns="http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9" xmlns:xhtml="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <url> <loc>https://www.orneksite.com/tr/page.html</loc> <xhtml:link hreflang="en-gb" href="https://www.orneksite.com/en/page.html" /> <xhtml:link hreflang="en-us" href="https://www.orneksite.com/en/page.html" /> <xhtml:link hreflang="de" href="https://www.orneksite.com/de/page.html" /> <xhtml:link hreflang="x-default" href="https://www.orneksite.com/" /> </url> <url> <loc>https://www.orneksite.com/en/page.html</loc> <xhtml:link hreflang="en-gb" href="https://www.orneksite.com/en/page.html" /> <xhtml:link hreflang="en-us" href="https://www.orneksite.com/en/page.html" /> <xhtml:link hreflang="de" href="https://www.orneksite.com/de/page.html" /> <xhtml:link hreflang="x-default" href="https://www.orneksite.com/" /> </url> </urlset>
Hreflang Etiketi Ne Zaman Kullanılmalı?
Hreflang etiketi her site için önerilmeyebilir fakat SEO çalışmasına yatırım yapan siteler için hreflang etiketi önemlidir hangi sitelerin hreflang etiketi kullanması gerektiğini aşağıdan inceleyebilirsiniz.
- Çok dilli bir web siteniz varsa kullanın.
- Bir bölgede farklı dilleri konuşan toplulukları hedefliyorsanız kullanın.
- Birden fazla bölgeyi hedefleyen bir siteye sahipseniz kullanın.
- Farklı dillere yönelik SEO çalışması yapıyorsanız kullanın.
- Ülkenizdeki tek bir dile odaklanıyorsanız yine de kullanın.
Hreflang Etiketi Kullanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Hreflang etiketi sitenizin farklı dil ve bölgelerin arama motoru sonuçlarında sıralama alabilmesini sağlayan bir etikettir fakat bu etiketin kullanımı için biraz kod ve teknik SEO bilgisi gereklidir ayrıca bu etiket kullanımı sırasında karşılaşabileceğiniz hatalar olabilir aşağıda bunları inceleyebilirsiniz.
- Web sitenizin tüm dillerini ve bölgesel varyasyonlarını kapsayacak şekilde hreflang etiketleri ekleyin.
- Ana sayfanız ve her bir alt sayfa için etiket ekleyin.
- Bir sayfanın hreflang etiketinde o sayfanın URL’sini kullanmayın.
- Hreflang etiketlerinizin doÄŸru ÅŸekilde çalıştığından emin olmak için Google Arama Konsolu’nu kullanın.
- Site haritanıza hreflang etiketlerini ekleyebilirsiniz.
- Hreflang etiketlerini yönetmek için bir içerik yönetim sistemi (CMS) eklentisi kullanabilirsiniz.
- Eksik dil kodları: Bir dilin hreflang etiketinde dil kodu eksikse, arama motorları o sayfanın dilini anlayamayabilir.
- Hatalı URL’ler: Hreflang etiketindeki URL’ler hatalıysa, arama motorları ilgili sayfaları bulamayabilir.
- Çelişkili etiketler: Bir sayfanın hreflang etiketlerinde çelişkiler varsa, arama motorları hangi sayfanın doğru sürüm olduğunu bilemeyebilir.
- Kendini referans verme: Bir sayfanın hreflang etiketinde o sayfanın URL’si kullanılırsa, bu bir döngü oluÅŸturabilir ve arama motorlarının hatalara neden olabilir.
- Bir SEO uzmanına danışın: Hreflang etiketleri karmaşık olabilir. Hatalardan kaçınmak için bir SEO uzmanına danışmanız önerilir.
İlginizi Çekebilecek Diğer SEO İçerikleri
- Yandex SEO Nasıl Yapılır?
- Bing SEO Çalışması Nasıl Yapılır?
- Kurumsal SEO Nasıl Yapılır?
- Semantik SEO Nedir?
- E-Ticaret SEO Nasıl Yapılır?